خزانه‌داری آمریکا:‌ «پوتین» رئیس جمهوری فاسد است

 «آدام زوبین» از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در گفت وگو با برنامه «پاناروما» شبکه «بی بی سی» اعلام کرد که دولت آمریکا «سال های سال است» که معتقد است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، فردی فاسد بوده است.

وی افزود، آمریکا در سال 2014 تحریم هایی را علیه پوتین و متحدان سیاسی وی وضع کرده است.

زوبین که ناظر تحریم های وزارت خزانه داری است در مصاحبه با بی بی سی تأکید کرد: ما شاهد این بوده ایم که دوستان و متحدان پوتین هر روز ثروتمندتر و غنی تر از گذشته شده اند و در عوض کسانی که از نگاه وی دوست او نیستند تا از دارایی های دولتی استفاده کنند، هر روز بیشتر از گذشته به حاشیه رانده می شوند.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اینکه اینها ثروت انرژی روسیه است یا اینکه قراردادها با دیگر کشورها، به هر حال وی این گونه ثروت ها را به سمت کسانی هدایت می کند که معتقد است در خدمت او هستند و کسانی که به وی خدمت رسانی نمی کنند، قطعا از این دور خارج می شوند. از نظر من این تصویر کاملی از فساد است.

وی همچنین گفت: پوتین سالیانه درآمدی 110 هزار دلار دارد و این البته مبلغ دقیق ثروت وی نیست و او سال ها در حال تمرین این مسئله بوده که چطور بتواند ثروت واقعی خود را مخفی کند.

بنا بر این گزارش، یک گزارش محرمانه سازمان سیا در سال 2007 میلادی ثروت پوتین را 40 میلیارد دلار تخمین زده بود.

کاخ کرملین این اتهامات را سال ها است که رد کرده است. سخنگوی کاخ کرملین در گفت وگو با بی بی سی تأکید کرد که ادعاهای وزارت خزانه داری آمریکا درباره فساد رئیس جمهوری روسیه «یک داستان تخیلی و ساختگی» است.