سازمان آمریکایی: وضعیت دموکراسی عربستان فاجعه بار است

یک سازمان آمریکایی غیردولتی مستقر در واشنگتن در گزارشی اذعان کرد که وضعیت عربستان سعودی در جهان از منظر آزادی‌های سیاسی و مدنی «فاجعه‌بار» است.

«فریدم هاوس» مستقر در واشنگتن، در گزارش سالیانه خود درباره وضعیت آزادی‌های سیاسی و مدنی در جهان در سال 2015،‌عربستان سعودی را در بخش «فاجعه‌ترین فاجعه‌ها» قرار داد.

در گزارش این سازمان غیردولتی آمریکایی در بخش «فاجعه‌ترین فاجعه‌ها» از عربستان سعودی نام برده شده و به وضعیت ناگواری که مقامات سعودی در قبال آزادی‌های سیاسی و مدنی برای مردم این کشور ایجاد کرده‌اند، اذعان شده است.

در گزارش فریدم هاوس آمده است: «از 50 کشور و سرزمینی که به عنوان مناطق "غیرآزاد" شناخته می‌شوند، این 12 کشور و منطقه بدترین رتبه از منظر حقوق سیاسی و آزادی‌های مدنی را دارند: سوریه،‌ تبت، سومالی، کره شمالی، ازبکستان، ‌اریتره،‌ ترکمنستان، غرب صحرا، جمهوری آفریقای مرکزی، گینه استوایی و عربستان سعودی».

در بخشی از گزارش این سازمان غیردولتی آمریکایی قسمتی به نام «کشورهایی که باید در سال 2016 به انها نگاه شود»، وجود دارد.

در این بخش از گزارش فریدم هاوس، از ایران و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان ذکر شده و از انتخابات حساس در ایران سخن گفته است.

در این بخش از گزارش این سازمان آمریکایی می‌خوانیم: «اصلاح‌طلبان میانه‌رو در ایران در حال آماده شدن برای انتخابات سرنوشت‌ساز و حساس پارلمان و مجلس خبرگان هستند؛‌نهادی که رهبر عالی را تعیین می‌کند».