خشم صهیونیست ها از حمایت بان کی مون از فلسطین

«زیپی هوتوولی» با انتقاد از جانبداری بان‌کی‌مون از فلسطینی‌ها، مدعی شد، تروریسم در پاریس و تروریسم در تل‌آویو مثل هم هستند.

ظاهرا دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (سه‌شنبه) با انتقاد از سیاست‌های اشغالگرانه اسرائیل گفته، این سیاست‌ها موجب سرخوردگی مردم فلسطین شده و در چنین شرایط مقاومت امری طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، در واکنش به این اظهارنظر بان‌کی‌مون بود که «زیپی هوتوولی» گفت: «دبیرکل سازمان ملل به مبارزه جهانی با تروریسم که اسرائیل رهبر آن است، لطمه وارد می‌کند و به قاتلانی مشروعیت می‌بخشد که به حملات خود ادامه می‌دهند».

همزمان «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش‌عاتید» نیز سخنان بان‌کی‌مون را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد: «تروریسم علیه افراد بی‌گناه توجیه‌پذیر نیست و درست نیست هیچکس به ویژه دبیرکل سازمان ملل بگوید، این ترور، نتیجه آن اقدام است». 

«یواف گالانت» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «آیا دبیرکل سازمان ملل ترور در فرانسه را نیز توجیه می‌کند؟ آیا می‌گوید که واکنش کسانی که هزاران نفر را در 11 سپتامبر کشتند، طبیعی بوده است؟ آیا او با گروه‌های تروریستی در آفریقا همدردی می‌کند»؟

پیش از این نیز «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با لحنی تند از «بان‌کی‌مون» انتقاد کرد و گفت که او ترغیب‌کننده تروریسم است.