نماینده تشکیلات خودگردان در قدس با نتانیاهو دیدار می‌کند

به نقل از خبرگزاری سما، محمد اشتیه عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به رادیو صدای فلسطین گفت: هیئت فلسطینی متشکل از حسین الشیخ وزیر امور شهری، سرلشگر ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین و سرلشگر زیاد هب الریح مدیر دستگاه امنیت پیشگیرانه امروز چهارشنبه در قدس اشغالی با بنیامین نتانیاهو دیدار می‌کند.

اشیته اظهار داشت که این هیئت در دیدار با نتانیاهو بر ضرورت توقف تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید و تعیین سطح روابط با این رژیم به دنبال تصمیمات شورای مرکزی فلسطین را ابلاغ خواهد کرد.

این در حالی است که محمود عباس شنبه شب در دیدار با اصحاب رسانه در دفترش در رام الله با اشاره به ادامه همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت که ادامه همکاری امنیتی با اشغالگران وظیفه ماست و ما به بهترین نحو به وظیفه خود عمل می کنیم و به هیچ وجه اجازه عملیات های ضد صهیونیستی را نخواهیم داد.

عباس افزود که وظیفه سازمان های امنیتی تشکیلات خودگردان جلوگیری از عملیات های مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی است و هر کسی که در صدد مقابله با این رژیم با سلاح، مواد منفجره، تشکیل گروه و غیره باشد، بازداشت شده و سرنوشت نامعلومی در انتظارش خواهد بود.

ابومازن حتی با پرتاب سنگ به سمت صهیونیست ها نیز اعلام مخالفت و تاکید کرد که هرگز اجازه نمی دهیم کودکان فلسطینی به سمت صهیونیست ها سنگ پرانی کنند و سرویس های امنیتی فلسطینی با اینگونه اقدامات شدیدا برخورد و عاملان آن را بازداشت می کنند.

جنبش حماس نیز در بیانیه ای اظهارات محمود عباس درباره همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را «مردود» و «مایه تأسف» دانست.

این جنبش تأکید کرد که اظهارات عباس، خروج از اجماع ملی مخالف سیاست های هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی است.

در نتیجه جنایت های نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین از آغاز انتفاضه قدس تا کنون، 174 شهروند فلسطینی از جمله 31 کودک و 7 زن به شهادت رسیده و بیش از 16 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.