دولت آمریکا در ادامه خصومت‌هایش با جمهوری اسلامی ایران، به شهروندان آمریکایی هشدار داده است که به ایران مسافرت نکنند.

 

علت این هشدار دولتمردان آمریکایی آن است که مدعی‌اند اگر شهروندان آمریکایی به ایران سفر کنند با خطر دستگیری و زندان مواجه می‌شوند.

 

سایت‌های فارسی زبان غربی به همراه دیگر رسانه‌های غربی، به سرعت این هشدار دولتمردان آمریکایی را پوشش دادند.

 

وزارت خارجه آمریکا بیانیه تازه ای درباره سفر به ایران صادر کرد 

 

 

گردشگران غربی در ایران

 

این توصیه امنیتی ۱۲ روز پس از آزادی پنج آمریکایی از جمله چهار شهروند دارای تابعیت دوگانه ایرانی‌-آمریکایی صادر می‌شود که در نتیجه برنامه مبادله زندانیان دو کشور از زندان‌های ایران آزاد شدند.

 

آمریکا برای آنکه هشدارش را موجه جلوه دهد به بازداشت چند ایران ـ آمریکایی همچون جیسون رضائیان و امیر حکمتی در سال‌های گذشته استناد کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که هدف از این هشدار، «تکرار و روشن ساختن خطر دستگیری و زندانی شدن شهروندان آمریکایی، بویژه افراد با تابعیت دوگانه ایرانی- آمریکایی، در ایران است».

 

وزارت خارجه آمریکا بیانیه تازه ای درباره سفر به ایران صادر کرد

 

 

این بیانیه می‌افزاید: «نیروهای متعددی در ایران همچنان نسبت به ایالات متحده حالت خصمانه دارند» و ایران از زمان امضای توافق هسته‌ای وین در تیرماه امسال «به آزار و اذیت، بازداشت و دستگیری شهروندان آمریکایی بویژه دو تابعیتی‌ها، ادامه داده است».

 

وزارت خارجه آمریکا بیانیه تازه ای درباره سفر به ایران صادر کرد

 

 

وزارت خارجه آمریکا بیانیه تازه ای درباره سفر به ایران صادر کرد

 

 

  اما این دلیل و استناد آمریکایی‌ها کاملا غلط است چون:

 

اول. جرم این افراد جاسوسی در داخل ایران بوده است.

سرویس‌های جاسوسی آمریکا که حتی به سران و مردم کشورهای دوست خود مانند آلمان و فرانسه وبرزیل هم رحم نمی‌کنند معمولا از دوتابعیتی هایی که زبان فارسی را به خوبی می‌دانند در قالب گردشگر و روزنامه‌نگار و عکاس برای جاسوسی در ایران بهره می‌برند.

 

دوم، گردشگران، اساتید دانشگاه‌ها و روزنامه‌نگاران مختلف آمریکایی هر سال بدون مشکل به ایران می‌آیند و در ایران فعالیت می‌کنند.

 

بنابراین صدور چنین هشداری از سوی وزارت خارجه ایالات متحده و پوشش گسترده آن در رسانه‌های غربی را می‌توان تنها به دلیل ادامه جوسازی و دشمنی دولتمردان آمریکایی با ایران قلمداد کرد نه چیز دیگر.