پایگاه اینترنتی ریزن نوشت: نیاز به کسب اطلاعات درباره تهدیدهای احتمالی، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را بر آن داشته است تا مهاجران مسلمان را به جاسوسی وادار کند. 

 

پایگاه اینترنتی ریزن نوشت نیاز به کسب اطلاعات درباره تهدیدهای احتمالی، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را بر آن داشته است تا مهاجران مسلمان را به جاسوسی وادار کند. 

 

بر اساس این گزارش، اف بی آی مهاجران مسلمان را تهدید کرده است درصورتی که جاسوسی نکنند از کشور اخراج خواهند شد.   

 

گزارش ها حاکی است به برخی افرادی که نام آنها در فهرست پرواز ممنوع قرار داشته گفته شده است، اگر به عنوان خبرچین با دولت همکاری کنند، نام آنها از این فهرست خارج می شود. مرکز غربالگری تروریست های دولت آمریکا فهرست پرواز ممنوع را ایجاد کرده و در آن نام افرادی را که اجازه سفر با هواپیماهای تجاری ندارند، قید کرده است.   

 

تحقیقات گسترده طلال انصاری و سراج داتو، خبرنگاران بازفید این مسئله را تایید می کند و نشان می  دهد که اف بی آی مهاجران مسلمان را تهدید می کرده است که اگر می خواهند در آمریکا بمانند باید به عنوان خبرچین با این اداره همکاری کنند. اگر آنها اطلاعات مفیدی برای ارائه نداشته باشند پیام صریح است: باید به دنبال آن بگردند. 

 

به گزارش بازفید، اف بی آی اجازه چنین کاری را ندارد. آلبرتو گونزالس، دادستان کل سابق آمریکا پیشنهاد کمک به مهاجران در ازای ارائه اطلاعات را برای ماموران اف بی آی ممنوع کرده بود، اما چنین اقداماتی هنوز انجام می شوند. 

 

در عمل ماموران اداره مهاجرت با تعلل در کار دست ماموران اف بی آی را باز می گذارند تا با استفاده از اوضاع افراد را تحت فشار قرار دهند تا برای آنها جاسوسی کنند.  

 

به عنوان مثال، زمانی که ا.م، مهاجر پاکستانی تاکید می کند هیچکس را نمی شناسد، مجبور می‌شود به همراه یک دستگاه استراق سمع به یک مسجد برود و سعی کند با افرادی که آنجا حضور دارند، درباره جهاد صحبت کند. زمانی که وی از این کار خودداری می کند، روادید کاری وی باطل می شود و پس از 17 سال او و خانواده اش از آمریکا اخراج می شوند.