حضور گسترده حزب‌الله در درعا؛ عامل ترس صهیونیست ها

 در ۲۷ ژانویه هفته گذشته (چهارشنبه قبل) یگانی بزرگ از نیروهای حزب‌الله وارد شهر جنوبی درعا در سوریه شدند، رویدادی که برای امینت اسرائیل بسیار خطرناک است و مسیر به سمت این شهر که نزدیک مرز اردن و در مقابل ارتفاعات جولان قرار دارد اینک برای حزب الله هموار شده است.

دبکا مدعی شد که البته این رویداد نقض آشکار تعهد رییس جمهور روسیه  به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «ملک عبدالله» پادشاه اردن است که قرار بود اجازه ندهد نیروهای ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور چون حزب الله و شیعیان مبارز عراقی و افغانستانی  به مدد مداخله نظامی روسیه در سوریه به مرزها برسند.درعا درست در ۳۲ کیلومتری جنوب بلندی‌های جولان و در ۱۲ کیلومتری مرز اردن است و اینک نیروهای حزب‌الله در این شهر به آسانی می‌توانند به شمال اسرائیل و اردن حمله کنند.

به نوشته این منبع خبری، آن‌چه که در چهارشنبه اتفاق افتاد پیروزی قابل توجه برای حزب الله درست یک روز بعد از آن بود که نیروهای سوری به فرماندهی افسران روسیه شهر شیخ مسکین را تصرف کرده و دست نیروهای شورشی را از شرق درعا و نیز غرب قطع کردند.

دبکا فایل در خاتمه به نقل از منابع مطلع خود از نگرانی شدید اردن نسبت به حضور و رخنه نیروهای متشکل از حزب‌الله و ارتش سوریه در مرز این کشور اشاره کرد و نوشت: پادشاه اردن نامه فوری را به رییس جمهور روسیه ارسال کرده و خواهان توضیحات وی در زمینه دلیل گشایش درعا به سوی نیروهای متخاصم حزب الله شده است. اردن سه سال است که با حزب الله می‌جنگند . این کشور از نزدیکی زیاد حزب‌الله به الرمثا که تنها گذرگاه بین اردن و سوریه است ، می‌ترسد . امری که دسیسه دیگر  نبرد نیابتی ایران در لبنان خواهد شد و اولین گذرگاه عربی می‌شود که در خارج از لبنان به دست حزب‌الله لبنان می‌افتد.