«ترامپ» و «کلینتون»  از رقبای خود سبقت گرفتند

 نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ که روز شنبه (دیروز) منتشر شد نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» تاجر میلیاردر آمریکایی و نامزد جمهوری‌خواهان و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در «آیووا» در مقایسه با دیگر رقبای خود پیشتاز هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ با کسب 28 درصد آراء در ایالت «آیووا» از رقیب خود که «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس است و 23 درصد آراء ایالت آیووا را به خود تخصیص داده است، پیشی گرفته است.

«مارکو روبیو» با کسب 15 درصد از آراء مردم ایالت آیووا در جایگاه سوم قرار دارد و بعد از او، «بن کارسون» جراح بازنشسته است که تنها 10 درصد آراء این ایالت را کسب کرده است.

در میان نامزدهای دموکرات، «هیلاری کلینتون» با صعود سه درصدی موفق شد که 45 درصد از آراء ایالت آیووا را به خود اختصاص دهد و «برنی سندرز» با کسب 42 درصد آراء‌ این ایالت در نظرسنجی‌ها، در جایگاه دوم قرار گرفت و باقی نامزدهای دموکرات‌ فاصله چشمگیری با این دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا دارند.

پایگاه خبری اسپوتنیک گزارش کرد که نتیجه این انتخابات در حالی منتشر شده است که «آیووا» برای اولین انتخابات درون حزبی برای انتخاب نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌شود. انتخابات نهایی ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر 2016 برگزار شود.