حمایت رأی‌دهندگان خشمگین از سندرز و ترامپ

 انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 احتمالاً سال رأی‌دهندگان خشمگین آمریکا است به طوریکه آندسته از مردم آمریکا که از اوضاع کشور خود ناراضی هستند به حمایت از کمپین‌ ریاست‌جمهوری دو نامزد کاملاً متفاوت آمریکا یعنی «دونالد ترامپ» تاجر میلیاردر از حزب جمهوری‌خواه و «برنی سندرز» که خود را سوسیالیست می‌نامد، پرداخته‌اند.

طبق نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس، حدود 73 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که احتمالاً در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شرکت می‌کنند، می‌گویند که معتقدند که آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است و 87 درصد از این افراد ناراضی گفته‌اند که از «دونالد ترامپ» و 54 درصد از سندرز حمایت می کنند.

این دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات تا چند ماه پیش در مقابل چهره‌های شناخته‌ شده‌ای همچون «جب بوش» از حزب جمهوری‌خواه و «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات‌، چهره‌های ناشناخته‌ای بودند اما حال که انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار است روز اول فوریه (12 بهمن ماه) در ایالت «آیووا» آغاز شود، هر دو نفر آنها به چهره‌های شاخصی تبدیل شده‌اند.

رویترز گزارش کرد که احتمالاً ترامپ و سندرز در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا نتیجه مطلوبی به دست می‌آورند اما حتی اگر در این انتخابات شکست هم بخورند، شور و هیجانی که این دو نفر به وجود آورده‌اند، می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی و حتی سیاست‌های آمریکا را برعکس کند.

این خبرگزاری انگلیسی گزارش کرد، مردم خشمگین آمریکا در واقع شامل سفید‌پوستان، فقرا و افراد با تحصیلات پایین‌تر هستند که از اوضاع کشور خود ناراضی هستند و بعید است که از کاندیدی که در سیاست بوده حمایت کنند. آنها به کلینتون بی‌اعتماد هستند.