لیام فاکس، وزیر دفاع اسبق انگلیس اعلام کرد که تهدید ناشی از بحران مهاجران می‌تواند به مراتب بدتر ازآزار جنسی به زنان در شهر کلن آلمان باشد. به اعتقاد وی تروریستها می‌توانند در ظاهر آوارگان و پناهجویان وارد بریتانیا شوند.

وزیر دفاع اسبق انگلیس از شهروندان این کشور خواست تا به منظور حفاظت از مرزهای این کشور همزمان با تشدید بحران مهاجرت، در رفراندوم اتحادیه اروپا قلمرو خود را بازپس گیرند.

فاکس در شدیدترین انتقادات خود، ادعای کامرون نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر تقویت امنیت داخلی انگلیس در سایه عضویت در اتحادیه اروپا را به شدت مسخره خواند.

به اعتقاد وزیر دفاع اسبق انگلیس، اروپا تهدیدات زیادی علیه انگلیس ایجاد کرده که از جمله آنها می‌توان به بحران اقتصادی در منطقه یورو و تکرار صحنه‌های آزار جنسی مهاجران علیه زنان همانند شهر کلن آلمان اشاره کرد. وی با اینحال هشدار داد که با ورود جهادیها در میان اوارگان این وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

این اظهارات فاکس پس آن مطرح شد که  یکی از اعضای حزب کارگر در پارلمان انگلیس اعلام کرد حمله مهاجران به زنان در شهر کلن آلمان مشابه با رفتاری است که اواخر هفته در منطقه بیرمنگام با زنان صورت می‌گیرد.