تل‌آویو نگران خطرپذیری حزب‌الله است

 یک بار دیگر ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته اخیر برآوردها و پیش‌بینی‌های خود درباره یک رویارویی گسترده با حزب الله لبنان را منتشر کرد و از احتمال سقوط جنگنده‌های اسرائیلی، اسیر شدن نظامیان و بسته شدن فرودگاه «بن‌گوریون» سخن گفت.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، این گزارش‌ها نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی جرأت کرده افکار عمومی اسرائیلی‌ها را در این باره آماده کند؛ دشمن تلاش می‌کند آمادگی رهبرانش برای معادلات احتمالی را تفسیر و توجیه کند.

از مهم‌ترین موضوعاتی که در برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی آمده این است که حزب‌الله در حال حاضر قصد جنگ ندارد اما معترفند که حزب‌الله برای خطر کردن آماده است.

در ادامه این گزارش آمده است: حزب الله در حال حاضر مشغول مقابله با خطر تکفیری‌ها در سوریه و لبنان است و این همان دلیلی است که ارتش اسرئیل بر اساس آن می‌گوید این جنبش فعلا به دنبال یک جنگ نیست زیرا همزمان نمی‌تواند در دو جبهه باشد.

خلاصه مهم برآوردهای اسرائیلی این است که حزب‌الله علیرغم وضعیت اخیرش آماده ریسک و خطرپذیری است، به نظر می‌رسد که این نتیجه‌گیری به پاسخ اخیر حزب‌الله به تعرض دشمن که منجر به شهادت «سمیر قنطار» و تعدادی از همراهانش شد، بازمی‌گردد؛ اسرائیلی‌ها معتقدند که در صورت رد کردن خطوط قرمز، حزب‌الله پاسخ خواهد داد حال تبعات آن هر چه باشد و این پاسخ دادن خسارت‌های دردآور و جدی را خواهد داشت.