نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با عنوان یک آمریکایی آتش افروز یاد کرد که خطرناک‌ترین فرد جهان است.

 

در این گزارش به ترامپ به عنوان رهبر جنبشی از نفرت اشاره شده است که هیچ‌چیزی نمی‌تواند بیش از اینکه وی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، صلح جهانی را تهدید کند.رفتار ترامپ به حدی افراطی است که  حتی به نظر می‌رسد که «جرج‌بوش» رئیس جمهور پیشین این کشور در مقایسه با ترامپ فردی منطقی است.

 

ترامپ خواهان آمریکایی بی‌رحم و حشی است

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به هواداران گفته:«من را باور کنید. من شرایط را تغییر می‌دهم و ما بار دیگر مورد احترام خواهیم بود من نمی‌خواهم از واژه «ترسیدن» استفاده کنم.» اما آنچه ترامپ می خواهد این است که دیگران از آمریکا بترسند. تلاش برای ورود به کاخ‌سفید در واقع مبارزه‌ای برای تحقق آمریکایی بی‌رحم و وحشی است.

 

این نامزد انتخاباتی در ورای شعار «بار دیگر آمریکا را بزرگ خواهیم کرد!» این مفهوم را مد نظر دارد که این کشور دیگر به پیمان‌های جهانی، اقلیت‌های قومی با ایجاد استانداردهای مربوط به شایستگی اهمیت نمی‌دهد.

 

این نامزد 69 ساله انتخابات، مظهر نوع جدیدی از خشونت و توحش ذهنی و جسمی است.ترامپ اقدام زشتی را شروع کرده است؛ حرکتی مردمی از آمریکایی‌های محافظه‌کار سفید‌پوست که پس از هشت سال از ریاست‌جمهوری باراک اوباما تحرکات خود را شروع کرده‌اند. «دیوید الکساندر» مدیر مبارزات انتخاباتی اوباما به تازگی نوشت که وقتی اوباما پس از 8 سال این سمت را ترک کند، رای‌دهندگان ترجیح می‌دهند که فرد دیگری با دیدگاه‌های سیاسی و عادات و شخصیت متفاوت جانشین وی شود.

 

از نظر ترامپ همه مسایل به راحتی حل می‌شوند و در مقابل شعار اوباما : «بله ما می‌توانیم»، ترامپ می‌گوید که «بله من می‌توانم»

 

به این ترتیب آمریکا در معرض خطر گرفتار شدن در دست رئیس‌جمهوری قرار دارد که ارزش کمی برای مسایل دموکراتیک قائل است. با این همه کمی پیش از این انتخابات ایالتی اخیر نظرسنجی ها نشان می‌داد که ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان است وی در همه ایالت‌ها بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است.

 

اشپیگل نوشت که ترامپ می‌خواهد با به کارگیری همه فرصت‌هایی که در اختیار دارد از کشورش تصویری به نمایش بگذارد که در آن مردم می‌خواهند که پس از شکست بار دیگر موفق عمل کنند و در راس آنها هم مردی قوی قرار دارد.