جشنواره پر زرق و برق آل سعود+عکس

در حالی که رژیم سعودی از 10 ماه پیش جنگ ویرانگری را علیه کشور عربی فقیر یمن به راه انداخته و هزاران کودک و زن و سالخورده بیگناه یمنی تاکنون قربانی کینه‌توزی آل سعود شده‌اند و همزمان صدها گروه‌ تروریستی سازمان یافته آل سعود با القاب و اسامی مختلف در سوریه و مناطق دیگر جهان اسلام به کشتار مسلمانان بیگناه و ویرانگری و بی‌ثباتی در راستای منافع صهیونیسم و استکبار جهانی ادامه می‌دهند، شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد جشنواره موسوم به الجنادریه از سوم فوریه(چهارشنبه 14 بهمن) آغاز شده و تا 21 فوریه(دوم اسفند) طول می‌کشد.

امسال سی‌امین دوره جشنواره موسوم به جشنواره ملی میراث و فرهنگ الجنادریه در روستای الجنادریه در نزدیکی ریاض پایتخت آل سعود برگزار می‌شود و گارد سلطنتی آل سعود آن را برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، امسال آلمان به عنوان میهمان افتخاری جشنواره الجنادریه اعلام شده است که شخص شاه آل سعود در آن شرکت می‌کند، شعار امسال این جشنواره هم به نام کشور آلمان اشاره کرده است.

مسابقه‌ شترسواری بزرگ از جمله برنامه‌هایی است که در جشنواره الجنادریه برگزار می‌شود که طی آن صاحبان شترها از تمام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان شرکت می‌کنند که از نکات قابل توجه این جشنواره اعلام شده است.

رقص سعودی از دیگر برنامه‌های جشنواره الجنادریه است که شبیه رقص رسمی عربستان است و شرکت کنندگان در این رقص با طبل زدن، شمشیر‌هایشان را بالا می‌آورند و به زعم خود ابراز قدرت و افتخار می‌کنند.

اوپرا جنادریه

اوپرای جنادریه از مهمترین برنامه‌های هنری و فرهنگی در جشنواره جنادریه است که شامل نمایشی با ساز،‌آواز و شعر و رقص است و با حضور آوازه‌خوانان سعودی و عرب برگزار می‌شود.

مسئولان برگزاری جشنواره در سال جاری میلادی اعلام کرده‌اند نکته جدید در جشنواره  امسال، روستای جهانی خرید و سرگرمی است که عبارت از یک بازار بین المللی برای فروش و عرضه تولیدات و کالاهای برخی کشورهای جهان است.

در جشنواره امسال، میهمانانی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، یمن، مصر، ترکیه، هند، بنگلادش، چین، لبنان،‌تونس،‌مغرب و اردن شرکت می‌کنند.

 

طی سال‌های گذشته رژیم آل سعود از معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این جشنواره اختصاصی خود دعوت کرده‌اند.

در حاشیه جشنواره الجنادریه امسال

جشنواره امسال با حضور سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و میهمانان وی از جمله حمد بن عیسی آل خلیفه دیکتاتور بحرین که روابط خانوادگی و بسیار نزدیکی با آل سعود دارد، و نیز فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان آغاز شد، البته شرکت اشتایر مایر به این خاطر بوده است که امسال آلمان غرفه ویژه‌ای با هدف معرفی فرهنگ و تمدن آلمان در الجنادریه برپا کرده است.

شیخ جاسم بن حمد آل ثانی نماینده شخصی امیر قطر، شیخ سیف بن زاید آل نهیان معاون نخست وزیر و وزیر کشور حکومت امارات، شیخ سلمان الصباح السالم الصباح وزیر اطلاع رسانی و وزیر مشاور در امور جوانان کویت و سعد بن محمد السعدی وزیر مشاور درامور ورزشی سلطان‌نشین عمان از جمله میهمانان خارجی جشنواره الجنادریه درمراسم افتتاح بودند.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در سخنانی که خبرگزاری رسمی عربستان منتشر کرده است، در سخنانی در مراسم افتتاح جشنواره الجنادریه و غرفه آلمان که طی روزهای جشنواره برپاست، گفت ما به اینجا(عربستان) آمده‌ایم تا فرهنگ و آداب و رسوم و زندگی روزانه و ابتکارات مردم آلمان را برای بخش بزرگی از مردم عربستان معرفی کنیم.

وی افزود غرفه آلمان شاهد مشارکت تعداد زیادی از شرکت‌های آلمانی پیشرو در زمینه‌های مختلف است و همراه من، نمایندگان بسیاری از بخش‌های در آلمان در زمینه‌های سیاسی، هنری و فرهنگی و غیره مشارکت دارند و امیدواریم هدف مطلوب خود را محقق کنیم.

در ادامه مراسم، اولین مرحله از مسابقه بزرگ شترسواری برگزار شد، آنگاه شاه سعودی از محمد بن عمر به عنوان شخصیت سال پادشاهی سعودی با اهدای نشان عبدالعزیز موسس حکومت آل سعود تقدیر کرد. اهدای جوایز برندگان مسابقه شترسواری از  دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه جشنواره الجنادریه بود که طبیعی بود برندگان آن شاهزادگان سعودی باشند که از آنها با اهدای جوایز تقدیر شد و حتی هدایایی از طرف شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم امارات توسط شیخ سیف بن زاید آل نهیان نماینده وی در مراسم الجنادریه به برندگان مسابقه شترسواری اهدا شد.

البته سلمان بن عبدالعزیز پیش از آغاز جشنواره الجنادریه با فرانک والتر اشتایر مایر وزیر خارجه آلمان دیدار کرد که طی آن روابط دوجانبه و راه‌های همکاری میان ریاض و برلین و تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

            حاکم عربستان در کنار دیکتاتور بحرین، آل سعود و آل خلیفه روابط خانوادگی گرم و مستحکمی دارند