۱۲۵ هزار حساب توئیتر مسدود شد

 تعدای زیادی از حساب های کاربری مسدود شده متعلق به گروه تروریستی داعش بوده اند که این گروه با استفاده از این حساب ها اقدام به انتشار پیام و یا حتی جذب نیرو می کرد.

توئیتر مسدود کرن حساب های کاربری را از اواسط سال میلادی گذشته و بعد از انتشار اخبار متعدد درباره استفاده گسترده داعش از این شبکه اجتماعی آغاز کرد.

اندیشکده بروکینگز در آمریکا، به تازگی اعلام کرده بود تحقیقاتش نشان می دهد دست کم ۴۶ هزار حساب کاربری در توییتر به تبلیغ و اطلاع رسانی برای گروه موسوم به داعش مرتبطند.

بر اساس این گزارش اغلب این حسابهای کاربری در مناطق تحت سیطره داعش در عراق و سوریه و همچنین در عربستان سعودی مدیریت می شد. کاربران این حسابها سه چهارم به زبان عربی، ۲۰ درصد به زبان انگلیسی و شش درصد نیز به زبان فرانسوی تکلم می کردند.

در این گزارش ضمن تاکید بر فعالیت گسترده صاحبان حساب کاربری وابسته به گروه تروریستی داعش یکی از علتهای موفقیت این گروه تروریستی را در فضای مجازی فعالیت گسترده حامیان آن در توئیتر دانست.

بر اساس گزارشی که چندی پیش منتشر شده بود توئیتر داعش روزانه بیش از یک هزار اکانت حمایتی دارد. در آمار کلی هم این شبکه۲۰ هزار حامی دارد که با فعالیت مستمر و آنلاین در اخبار و ایده‌های داعش سهیم هستند. البته این رقم دائم در نوسان است به عنوان مثال در میان ماه اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۴ این گروه حدود ۴۶ هزار حامی در توئیتر پیدا کرده بود. داعش از این طریق به یکی از استراتژیک ترین اهداف خود که جذب نیرو است، می‌رسد.