مراسم چهلمین روز درگذشت شیخ نمر در میشیگان

 به مناسبت چهلمین روز از شهادت شیخ "نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه، که به دست رژیم سعودی اعدام شد، مراسم یادبودی در مسجد حکمت در ایالت میشیگان آمریکا برگزار می‌شود.

 

مراسم بزرگداشت شیخ نمر شنبه  آینده مراسم یادبودی در مسجد حکمت در ارتفاعات دیربورن، شهری در ایالت میشیگان آمریکا برگزار می شود و پسر شیخ نمر که در ایندیاناپولیس زندگی می‌کند نیز حضور خواهد داشت. 

 

"محمد نمر" پیش از این درباره شهادت پدرش به دست رژیم سعودی گفته بود: من سعی دارم پیام پدرم را به جهانیان برسانم. پیام او رسیدن به صلح برای حمایت از تمامی مظلومان علیه هر گونه ظلم و ستم بود.

 

او در سخنانش درخصوص بی‌رحمی‌های رژیم آل سعود اشاره کرده و گفته بود: این رژیم بی‌رحم و ستمگر حتی پیکر پدرم را نیز تحویل ندادند و ما نمی‌دانیم او کجا دفن شده و آرامگاهش کجاست.

 

محمد نمر و سایر فعالان سیاسی همچنین اعلام کرده‌اند رژیم آل سعود ستمگر بوده و درحال ترویج عقاید افراط‌گرایانه و در پی آن تروریسم در دنیا است.

 

هرجا تروریسم وجود دارد، رد پای سعودی ها دیده می شود

 

"ماجد مغنی،" یکی از چهره‌های مذهبی و آشنا به مسائل حقوقی در میشیگان، گفت: شیخ نمر به این دلیل اعدام شد که برای حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و مبارزه با ظلم مبارزه می‌کرد.

 

حجت الاسلام "محمد علی الهی،" رئیس مرکز اسلامی حکمت" هم در این باره گفت: هر جا تروریسم وجود دارد، رد پایی از حمایت‌های رژیم آل سعود هم دیده می‌شود. عربستان سعودی، داعش و القاعده ایدئولوژی، سیاست و عقاید دینی یکسانی دارند.

 

یادآور می شود شیخ باقر نمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان سالیان سال برضد رژیم آل سعود و رفتار ستمگرانه با شیعیان این کشور و سایر مردم، همچنین اشاعه تفکرات تروریستی به دیگر کشور‌ها سخنرانی‌ کرده بود و سعی در افشاء سازی چهره مخوف این رژیم داشت. او 2 ژانویه (12 دی) همراه با تعداد دیگری از زندانیان در بند رژیم آل سعود، اعدام شد.