ورود اولین کمک های امدادی برای اهالی نبل و الزهراء

کمک های انسان دوستانه برای اهالی مناطق نبل و الزهراء شامل مواد غذایی و فرآورده های سوختی و مقادیر زیادی دارو و لوازم پزشکی امروز (شنبه) وارد این شهرهاشد.

وضعیت محاصره مناطق نبل و الزهراء با محاصره دیگر مناطق سوریه متفاوت بود؛ جمعیت 70 هزار نفری این مناطق که در نتیجه محاصره از سوی گروه های مسلح تروریستی با خطر مرگ روبرو بودند، حدود چهار سال در این شرایط سخت با مرگ دست و پنجه نرم کردند.

براساس این گزارش، بخش بهداشتی بیشترین خسارت ها را در مناطق نبل و الزهراء متحمل شده و کسانی که بر اثر حملات با خمپاره ها و موشک ها جان نباختند، به علت کمبود دارو جان خود را از دست دادند.

با لغو محاصره این دو شهرک، اولین کاروان حامل کمک های انسان دوستانه از طرف دولت سوریه شامل بسته های غذایی و برخی از داروها به دست اهالی رسید و آمبولانس ها نیز برای انتقال بیماران و مجروحان وضعیت وخیم وارد عمل شدند.

" محمد حزوری" مدیر مرکز بهداشت حلب در این باره در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: تاکنون شش خودروی حامل دارو برای کودکان و دیگر شهروندان وارد این منطقه شده و به زودی چند محموله دیگر نیز از راه می رسد و کمک های امروز در اولین روز از لغو محاصره، مایه خوشحالی ما است.

کارکنان پزشکی شهرک های نبل و الزهراء و نیز اهالی این مناطق از کمک ها استقبال کردند و اوضاع انسانی و بهداشتی و وضعیت مراکز درمانی و کمبودهای موجود در آن را به مسئولان توضیح دادند.

"علی علبه" مدیر مرکز درمانی میدانی در نبل و الزهراء به خبرنگار شبکه العالم گفت: نمایندگانی از طرف مرکز بهداشت حلب و نمایندگانی از طرف بشار اسد به این منطقه آمدند و مقادیری دارو برای ما آوردند.

یکی پزشکان حاضر در شهرک های نبل و الزهرا نیز گفت: برای اولین بار ÷س از محاصره 4 ساله زخمی ها به ویژه افرادی با جراحات شدید از جمله بیماران روانی و عصبی از طریق زمینی به شهر حلب منتقل می شوند.

اهالی مناطق نبل و الزهراء امیدوارند که در اسرع وقت و در سایه وضعیت انسانی و بهداشتی دشوار در نتیجه سال ها محاصره، زندگی طبیعی خود را از سرگیرند.

اهالی مناطق نبل و الزهراء که سال ها با محاصره تروریست های تکفیری روبرو بوده اند، اکنون تلاش می کنند تا درد و رنج ناشی از محاصره و کمبود را فراموش کنند و به جبران کسری های موجود در همه بخش های زندگی بپردازند و اولویت دولت سوریه و هم پیمانان آن نیز جبران کسری ها اهالی این مناطق خواهد بود.

 شهرک های نبل و الزهرا روز پنجشنبه توسط ارتش و نیروهای مردمی سوریه پس از 4 سال محاصره آزاد شد.