جنایت داعش در حق زنان و کودکان

به نقل از المسله، «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار گفت که گروه تروریستی داعش تعدادی از شهروندان از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان را در منطقه "جوبیه" در شرق الرمادی مرکز استان الانبار به ضرب گلوله اعدام کرده است.

وی گفت اعدام این دسته از شهروندان بعد از تلاش آنها برای فرار از دست عناصر داعش و عدم همکاری با آنها صورت گرفت.

محلاوی همچنین از آزادسازی یک مرکز امنیتی و پمپ بنزین در شرق الرمادی خبر داد.

نیروهای امنیتی عراق موفق شده بودند منطقه السجاریه در شرق الرمادی را از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد کنند و این در حالی است که عملیات آزادسازی منطقه جوبیه و حصیبه آخرین پایگاههای داعش در شرق الرمادی همچنان ادامه دارد.

هلاکت 44 داعشی در شمال الرمادی

محلاوی همچنین از کشته شدن 44 داعشی و انهدام هفت خودروی بمب گذاری شده که توسط عوامل انتحاری هدایت می‌شد در شمال شهر الرمادی خبر داد.

وی گفت یگانهای نظامی تیپ 10 ارتش با کمک نیروهای داوطلب عشایر و از طریق هماهنگی با ائتلاف بین المللی موفق شدند در طول 24 ساعت گذشته حملات مختلف داعش به بخش شمالی شهر الرمادی را دفع کنند که در این عملیات 44 داعشی به هلاکت رسیده و  7 خودروی بمب گذاری شده آنها منهدم شد.

تخلیه 71 غیرنظامی از غرب الرمادی

«علی ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات الجزیره گفت که نیروهای امنیتی 71 غیر نظامی که داعش آنها را در غرب شهر الرمادی محاصره کرده بود، از این منطقه تخلیه شدند.
وی افزود داعش این شهروندان را که بیشتر آنها کودک بودند در شهرستان "هیت" در 70 کیلومتری غرب الرمادی و روستای "العصریه" از توابع این شهرستان محاصره کرده بود.

داعش از نیمه سال 2014 میلادی هیت در غرب الرمادی را به اشغال خود در آورد و نیروهای امنیتی و عشایر برای آغاز عملیات نظامی بزرگ با هدف آزادسازی این شهر از داعش و بازپس گیری آن خود را آماده می کنند.

هلاکت سرکرده نظامی داعش در نینوا

یک منبع محلی در استان نینوا امروز یکشنبه گفت که «شبیب ابومجد الکنانی» سرکرده نظامی داعش در نینوا و هشت تن از سرکرده‌های دیگر این گروه تروریستی که اغلب آنها اتباع عربستان هستند، در حملات جنگنده‌های ائتلاف بین المللی در جنوب استان نینوا کشته شدند.

این منبع گفت که جنگنده‌های ائتلاف بین المللی ساعات پایانی دیشب مقر داعش در ناحیه "حمام العلیل" در 35 کیلومتری جنوب نینوا را بمباران کردند که در پی آن این سرکرده‌های داعش کشته شدند.

کشته و زخمی شدن 19 داعشی در کرکوک

یک منبع امنیتی در کرکوک گفت که در بمباران جنوب غرب این استان 19 داعشی کشته و یا زخمی شدند.

وی گفت جنگنده های ائتلاف بین الملی عصر شنبه مواضع تروریستهای داعشی در روستای "مجمع صدام" و سه موضع در ناحیه "الرشاد" در 35 کیلومتری جنوب غرب کرکوک را بمباران کردند که در پی  این حملات 7 داعشی کشته و 12 نفر هم زخمی شدند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت این حمله هوایی با استناد به اطلاعات دقیق به دست آمده از دستگاههای اطلاعاتی مبنی بر تجمع تروریستهای داعشی در این روستا صورت گرفت.

وی افزود داعش از چند روز قبل در تدارک تقویت نیروهایش در ناحیه الرشاد بود تا از آنها برای حمله به رشته کوههای حمرین و مناطق "بشیر" در ناحیه "تازه" استفاده کند.

هلاکت مسئول رسانه ای داعش در صلاح الدین

«جبار المعموری» یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی گفت که «ابوقتیبه العراقی» مسئول رسانه ای داعش در صلاح الدین با یکی از همراهانش در درگیری مسلحانه در نزدیکی میادین نفتی "علاس" در شمال صلاح الدین کشته شد.

وی افزود ابوقتیبه عراقی از اهالی موصل و از  عناصر رسانه ای قدیمی داعش است که بسیاری از کلیپهای ویدئویی منتشر شده از نبردهای بیجی و پالایشگاه بیجی و نبردهای حمرین و چاههای نفتی علاس و العجیل به کارگردانی او تهیه شده است.

دهها تن از سرکرده‌ها و عناصر داعش طی رزوهای گذشته در نبردهای شدیدی که در اطراف میادین نفتی "علاس" در شمال صلاح الدین در گرفت کشته شده اند.