یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

 گروهی از شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز دوشنبه به صحن مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

این شهرک‌نشینان در حالی به مسجدالاقصی یورش بردند که از حمایت شدید نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست برخوردار بودند.

همزمان با این تحول نظامیان رژیم صهیونیستی امروز سه جوان و دو کودک فلسطینی را در شهرک "الخضر" در جنوب بیت لحم، و اردوگاه "عایده" در شمال بیت لحم دستگیر و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در همین حال منابع مطبوعاتی گفتند که نظامیان صهیونیست دو جوان فلسطینی را از شهرک "حواره" در جنوب نابلس و یک جوان دیگر را از شهرک "دیربلوط" در غرب "سلفیت" واقع در شمال کرانه باختری دستگیر کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین منزل «ناصر عبدالجواد» نماینده پارلمان فلسطین را که هم اکنون در خارج به سر می‌برد مورد تفتیش قرار داده و از پسر او بازجویی کردند.

اشغالگران همچنین دو جوان را از شهرک "قباطیه" در جنوب جنین، یک جوان دیگر را از شهرک "بیت عوا" در غرب الخلیل، و یک جوان را از شهرک "بنی نعیم" در استان الخلیل دستگیر کردند.

نظامیان صهیونیست به منزل یکی از شهروندان فلسطینی در اردوگاه قلندیا در شمال قدس نیز حمله و او را دستگیر کردند.

اقدامات تحریک آمیزانه شهرک نشینان صهیونیست و اقدامات نظامیان این رژیم علیه شهروندان فلسطینی در حالی ادامه دارد که انتفاضه فلسطین وارد پنجمین ماه خود شده است.

از ابتدای انتفاضه قدس در ماه اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون 173 فلسطینی شهید شده‌اند و 30 صهیونیست نیز در عملیات‌ فلسطینیان به قتل رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، 37 نفر از این شهدا از اهالی شهر قدس، 108 نفر از استان‌های کرانه باختری، 25 نفر از نوار غزه و دو نفر نیز از اهالی اراضی اشغالی سال 1948 هستند.

همچنین حدود 16هزار نفر نیز توسط نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند که از این تعداد 1418 نفر هدف اصابت گلوله جنگی قرار گرفته‌اند.