جان کری: توقع دارید به جنگ روسیه بروم؟!
"ریاض نعسان آغا" سخنگوی رسمی شورای عالی مذاکرات مخالفان حکومت سوریه از وزارت خارجه آمریکا خواست تا درباره اظهارات غیررسمی جان کری در حاشیه نشست لندن در ماه جاری توضیح دهد.

نشریه "ایلاف" به نقل از "نعسان آغا" نوشت: اظهارات نقل شده از سوی کری خطرناک است، چون مخالفان را مسؤول شکست مذاکرات دانسته است.

حاضران در نشست های کنفرانس لندن به نقل از جان کری گفتند که "مخالفان سوری طی حوادث شدیدی که ماه های آینده در سوریه رخ خواهد داد، از بین خواهند رفت"؛ و این به معنای توقف حمایت آمریکا از مخالفان سوری است.

به نوشته روسیا الیوم، یک سایت آمریکایی نیز به نقل از کری نوشت که وی به معارضان سوری هشدار داده که دولت دمشق و متحدانش تا سه ماه آینده مخالفان سوری را از بین خواهند برد.

کری گفته است که سوریه، در سه ماه آینده برای مخالفان "جهنم" می شود و آنان نابود خواهند شد.

بنا به گزارش سایت مذکور، کری همچنین مسؤولیت شکست مذاکرات اخیر ژنو نیز به عهده مخالفان گذاشته و حمله مشترک نیروهای سوری و روسی به حلب را نیز در همین راستا ارزیابی کرده است. 

به نوشته این سایت، کری در حاشیه نشست لندن، در جواب یکی از فعالان سوری گفته است: مرا سرزنش نکنید. معارضان را ملامت کنید. آنها نمی خواهند مذاکرات و آتش بس اجرا شود و ژنو را ترک کردند.

وزیر آمریکایی همچنین به یکی از فعالان گفته است: از من چه توقعی دارید؟ می خواهید به جنگ روسیه بروم؟!