آزادسازی منطقه ای در رمادی از اشغال داعش

ستاد اطلاع رسانی جنگ به نقل از یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی با پشتیبانی جنگنده ها و نیروی هوایی ارتش موفق شدند ده ها نفر از عناصر جنایتکار داعش را به هلاکت برسانند و منطقه حصیبه شرقی واقع در شرق شهر رمادی را از لوث تروریست ها پاکسازی کنند .

منبع یاد شده با اشاره به اهتزاز پرچم عراق برفراز ساختمان های منطقه، افزود: یگان کشف و خنثی سازی مواد منفجره نیز ده ها مین و مواد منفجره را در خیابان ها و ساختمان های منطقه حصیبه شرقی خنثی کرد.

نیروهای امنیتی عراق ماه می 2015 از آزادسازی منطقه حصیبه شرقی خبر داده بودند ولی تروریست های وهابی داعش بار دیگر موفق شده بودند با نفود به داخل این منطقه، عملیات تروریستی را درآن از سرگیرند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ درباره عملیات نظامی در رمادی گفت که همه راه های میان رمادی و الخالدیه به طور کامل از وجود عناصر داعش پاکسازی شده است.

به گفته وی هزار و 500 شهروند اعم از زن و مرد و کودک  از مناطق جویبه و السجاریه و جاده منتهی به خالدیه تخلیه و به اردوگاه پناهجویان در الحبانیه منتقل شدند.

همچنین فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد افراد گردان دوم تیپ 60 ، چهار تروریست را به قتل رسانده و 3 موضع متعلق به آنان را در مناطق العطر و المعامیر تخریب کردند. بمب کار گذاشته شده در کنار جاده ای در منطقه الزعفرانیه هم توسط افراد گردان سوم تیپ 3 خنثی شد و نیروهای امنیتی مقادیری سلاح و مواد منفجره را در مناطق مختلف کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی و یک گروه از تیپ شناسایی لشکر 17 عراق هم یازده تروریست را در مناطق " البوشجل"، " عوده الشکر " و "النعیمیه " به هلاکت رساندند.