بودجه 19 میلیارد دلاری اوباما برای مقابله با هکرها

 وی امیدوار است با تخصیص این بودجه سرقت اطلاعات افراد، شرکت ها و دولت آمریکا توسط هکرها را دشوارتر کند. این رقم درخواستی برای مقابله با هکرها نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بخشی از این مبلغ صرف  ارتقای استانداردهای امنیتی حساب های بانکی آنلاین و دیگر امور مالی در اینترنت، کاهش اتکاری دولت به شماره های تامین اجتماعی برای شناسایی کاربران و اختصاص شناسه به آنان، استخدام متخصصان امنیت سایبری برای شکار هکرها و مهاجمان و شناسایی آسیب پذیری های آنلاین و بخشش وام های دانشجویی متخصصانی خواهد شد که به عنوان نیروی کار به دولت فدرال می پیوندند.

کارشناسان ارسال چنین درخواستی برای کنگره را نشانه شکست دولت آمریکا در مقابله با حملات هکری حرفه ای می دانند. سال گذشته اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا بعد از حملات شدید هکری شاهد افشای سوابق بیش از 21 میلیون کارمند دولت بود و حتی شماره های تامین اجتماعی، تصاویر اثرانگشت و سوابق سواستفاده های مادی و بیماری های روحی متقاضیان شغل در دولت فدرال آمریکا و اعضای خانواده آنها هم سرقت شد.

در ماه دسامبر یک هکر که در استخدام دولتی خارجی بود در آمریکا شناسایی شد که با استفاده از آسیب پذیری محصولات شبکه ای Juniper Networks توانسته بود به مدت سه سال اطلاعات رد وبدل شده میان نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی ایالات متحده را شنود کند. حمله دیگری در سال 2014 هم موجب افشای اطلاعات خصوصی 800 هزار کارمند اداره پست آمریکا شد.

اکثر نمایندگان کنگره آمریکا در مجموع با این افزایش بودجه موافقند و و آن را عامل افزایش امنیت و کارآیی دولت این کشور می دانند.