همواره شهروندان بیشتری در آلمان از ترس خشونت به حمل سلاح گرم و اسپری فلفل تمایل پیدا می کنند که این مسئله نگرانی زیادی را در بین کارشناسان ایجاد کرده است.

از پایان نوامبر تا پایان ژانویه تعداد جوازهای حمل اسلحه در آلمان بیش از 21 هزار مورد افزایش پیدا کرده است. این خبر با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به درخواست "ایرنه میهالیک" از نمایندگان حزب سبز پارلمان آلمان ارائه شده است.

در مجموع پایان ژانویه تقریبا 301 هزار جواز حمل سلاح گرم در دفتر ثبت ملی اسلحه ذخیره شده است.

"میهالیک" انتقاد شدیدی به این شرایط کرده و اظهار داشت: تصور کنید که در طول رویدادهای مهم مانند کارناوال ها مردم در شرایط خاص عجولانه دست به سلاح شوند و این امر ممکن است به هرج و مرج و خشونت بیشتر بیانجامد.

بعد از خشونت گسترده علیه زنان در جشن های شب سال نوی میلادی در شهر کلن آلمان و دیگر شهرهای این کشور سازمان ها در بسیاری از ایالت های آلمان از تمایل روزافزون مردم برای دریافت جواز حمل سلاح خبر داده اند. برای دریافت جواز حمل سلاح گرم کوچک هیچ محدودیتی در آلمان وجود ندارد.

"ماهالیک" بر این عقیده است که این تمایل روزافزون به حمل سلاح گرم نشان دهنده ناامنی روزافزون در بین مردم است.

به گفته وی اگر همچنان انسان های بیشتر به حمل سلاح روی آورند این مسئله بیشتر به هرج و مرج منجر می شود تا آرامش شرایط.

وی خواستار برطرف شدن نقاط ضعف در قوانین حمل سلاح شد.

وی تصریح کرد که با توجه به شرایط تهدید دائمی از طریق حملات تروریستی خیلی چیزها وجود دارد که ما در عرصه سیاسی امنیتی به آن نیاز داریم. اما در این شرایط ما مشخصا به سلاح بیشتر نیاز نداریم. عرصه سیاست باید بیشتر بر نیروی پلیس به صورت مناسب آماده و تجهیز شده تاکید کند.