"ابتسام الحمدی" عضو شورای انقلاب یمن به تشریح آخرین تحولات یمن پرداخت.

نزدیک شدن به صنعاء توهمی است که مزدوران عربستان در سر می‌پرورانند

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره جنجال رسانه‌‌های وابسته به ائتلاف سعودی‌ها درباره نزدیک شدن به صنعاء، پایتخت یمن گفت: این رسانه‌ها چندین ماه است که موضوع نزدیک شدن به صنعاء را مطرح می‌کنند و اجازه دهید که همچنان به مطرح کردن این سخنان ادامه دهند و نزدیک شدن به صنعاء، توهمی است که در سر می‌پرورانند اما واقعیت میدانی چیز دیگری است و حتی اگر دستاوردهایی نیز به دست آورده باشند اما صنعاء بسیار دور از دسترس آنها است.

مناطق جنوب یمن هم اکنون تحت سیطره داعش و القاعده است

عضو شورای انقلاب یمن درباره آخرین اوضاع میدانی در یمن گفت: تمام مناطق جنوبی که نیروهای وابسته به عربستان و منصور هادی مدعی سیطره بر آن شده‌اند، هم اکنون تحت سیطره داعش و القاعده است. این نیروها هنوز بر هیچ منطقه‌ای سیطره نیافته‌اند تا در آن مستقر شوند و در مناطقی که حضور دارند هر روز انفجار و کشتار انجام می‌شود و این نیروها فقط بر بخش کوچکی از عدن سیطره دارند که این منطقه نیز از سوی القاعده مورد تهدید قرار دارد.

نیروهای ارتش یمن توانستند وارد نجران و عسیر عربستان شوند

وی افزود: اما در بخش شمال یمن، نیروهای یمنی توانستند وارد مناطق نجران و عسیر که تحت اشغال عربستان قرار داشته و در اصل متعلق به یمن بوده، شوند و توانستند بر تعدادی از این مناطق سیطره یابند.

روند سیاسی در یمن در جان می زند

الحمدی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره روند سیاسی یمن گفت: اسماعیل ولد الشیخ، نماینده سازمان ملل در امور یمن در ریاض بوده و انتظار می‌رود که وارد یمن شود اما موضوعی که واضح بوده، این است که روند سیاسی به تحولات نظامی وابسته است و معتقدم که هم اکنون هیچگونه روند سیاسی که قابل پیاده سازی در یمن باشد، وجود ندارد.