اوغلو: نمی‌دانم عربستان چند جنگنده می‌فرستد
مولود چاووش‌اوغلو که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد، در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که ترکیه و عربستان سعودی از ابتدا برای مبارزه با داعش خواهان انجام عملیات زمینی بودند.

اوغلو مدعی شد:‌ در تمام جلسات ائتلاف اعلام کردیم که اگر قرار است با داعش مقابله شود، به یک راهبرد دقیق و نتیجه‌گرا نیاز داریم.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با تأکید بر ضرورت عملیات نظامی افزود: برخی می‌گویند ترکیه علاقه‌ای به نبرد با داعش ندارد، اما محکم‌ترین پیشنهادها را ترکیه ارائه می‌کند. اکنون عربستان به پایگاه اینجرلیک ترکیه هواپیما می‌فرستد. آنها فعالیت‌های ارزیابی نیز در این پایگاه انجام داده‌اند. اکنون چند فروند هواپیما اعزام خواهد شد، اما تعداد آنها هنوز مشخص نیست."

چاووش اوغلو ادعا کرد: "عربستان اعلام کرده که اگر لازم باشد، تفنگدار نیز اعزام می‌کند. این نشان می‌دهد که عربستان سعودی در نبرد علیه تروریسم در سوریه مصمم است."

چاووش‌اوغلو در پاسخ به این سؤال که "آیا تفنگداران عربستان ممکن است روزی از مرز ترکیه وارد سوریه شوند؟" گفت: "این یک موضوع مربوط به آینده است و هنوز درباره آن برنامه‌ریزی نشده است. عربستان سعودی هواپیما اعزام می‌کند و گفته است که در صورت لزوم، برای عملیات زمینی نیز سرباز اعزام خواهد کرد."

وی بدون اشاره به حمایت دولت متبوعش از تروریست ها در سوریه، مدعی شد که "تاکنون روسیه خلأ قدرت در سوریه را پر کرده است. صدای هیچ کس هم در برابر روسیه در نمی‌آید. قوی‌ترین اعتراض‌ها را ترکیه می‌کند. روسیه به بمباران‌ها ادامه می‌دهد. این کشور 12 درصد داعش و 88 درصد مخالفین را هدف قرار می‌دهد.