تأکید عربستان بر ارسال جنگنده به پایگاه اینجرلیک ترکیه

 عربستان شب گذشته اعلام کرد بزودی جنگنده های خود را به منظور مبارزه با داعش به پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه خواهد فرستاد.

 

سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی در حمله به یمن در مصاحبه با شبکه العربیه گفت: عربستان مصمم است تا جنگ را علیه داعش تشدید کند و این اقدام بخشی از این مسأله به شمار می رود.

 

از سوی دیگر، احمد عسیری روز گذشته در مصاحبه با شبکه راشاتودی تأکید کرد عربستان به حمایت خود از مخالفان میانه روی سوری ادامه خواهد داد. وی همچنین تأکید کرد جنگنده های عربستان با کادر خود در پایگاه هوایی اینجرلیک مستقر خواهند شد.

 

عربستان در هفته های گذشته مشارکت خود را در حملات هوایی ضد داعش آغاز کرده است. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه از گسترش نقش عربستان در مبارزه با گروه داعش استقبال کرد.

 

از سوی دیگر، "مولود چاووش اوغلو،" وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در گفتگو با روزنامه "ینی شفق" این کشور گفت: عربستان تیمی را برای بررسی پایگاه اینجرلیک به منظور آماده سازی اعزام هواپیماهای خود به آن فرستاده است.

 

رسانه های ترکیه به نقل از برخی منابع نظامی گفته اند 8 تا 10 جنگنده سعودی در هفته های آینده در این پایگاه مستقر خواهند شد.