تصاویر عملیات روسیه را می‌دزدند و از آن انتقاد می‌کنند!
 " نیل کلارک" روزنامه نگار انگلیسی گفت: "خوشایند نیست که کسی نتیجه کار دیگری را سرقت کند، اما بدتر از آن این است که همان شخص از این کار انتقاد کند؛ و این همان چیزی است که برای روسیه و عملیات هوایی آن در سوریه اتفاق افتاده است".

این اظهارات کلارک درحالی ایراد شده که شبکه فرانسوی "فرانس 2" ویدئویی را از حملات هوایی روسیه در سوریه پخش کرده ولی این کار را برای تقدیر از تلاش های روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم انجام نداده است، بلکه این شبکه تلاش کرده تا به دروغ این موفقیت را حاصل تلاش ائتلاف غرب و کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه -که فرانسه را نیز شامل می شود- جلوه دهد.

سرقت تصاویر عملیات و حملات هوایی روسیه در سوریه توسط غربی ها نشان می دهد که تبلیغات ضد روسیه با شکست مواجه شده است. کشورهای غربی از یک سو مسکو را به علت دخالت در سوریه مورد انتقاد قرار می دهند و درعین حال، موفقیت های روسیه در زمینه مبارزه با داعش را به خود نسبت می دهند.

اما فقط شبکه "فرانس 2" نیست که از حملات هوایی روسیه برای تمجید عملکرد غرب استفاده می کند؛ به عنوان مثال در نوامبر، شبکه آمریکایی PBS نیز تصاویری را پخش کرد که در آن بخش هایی از حملات هوایی روسیه به انبارهای نفت و نفت کش های متعلق به تروریست ها را به عنوان حملات ائتلاف غربی نشان داد.

در این گزارش ادعا شده بود که آمریکا برای اولین بار به نفت کش های حامل نفت خام (داعش) حمله کرده است. همچنین در ماه دسامبر شبکه RT اعلام کرد که شبکه Euronews نیز نوار ویدئویی را از وزارت دفاع روسیه به همراه اظهارات نماینده ارتش آمریکا درباره موفقیت نیروهای ائتلاف در نبرد با داعش پخش کرده بود.

سرقت موفقیت های روسیه و درعین حال انتقاد از این کشور در ارتباط با دخالت در سوریه نشان می دهد که فیلم های مربوط به "حمله به شهروندان سوری" توسط هواپیماهای جنگی روسی هم جعلی و ساختگی است.