وزارت محیط زیست یمن زیان های وارده به بخش آب این کشوررا بر اثر حملات و بمباران اخیر عربستان حدود 16 میلیون دلار برآورد کرده است.

مسئولان وزارت آب و محیط زیست یمن در نشست مطبوعاتی بخش هایی از خسارت های ناشی از حملات و تجاوزگری حکومت آل سعود به حوزه آب یمن را افشا کردند. براساس اعلام این وزارتخانه، یمن به ویژه پس از ادامه حمله به منابع آب در استان های مختلف که آخرین مورد آن، منطقه نهدین در جنوب صنعا بود از کمبود شدید آب آشامیدنی رنج می برد.

بحران آب شرب، از زمان آغاز تجاوز رژیم آل سعود به یمن تاکنون، شهروندان را دچار مشکل کرده و باعث وخامت اوضاع انسانی به ویژه برای زنان و کودکان شده که به آب کافی برای رفع نیاز روزانه شان دسترسی ندارند.

حمله جنگنده های سعودی به مخازن آب یمن

جنگنده های حکومت متجاوز عربستان، همچنان حمله به مخازن ذخیره آب را در دستور کار دارند و در تازه ترین مورد، انبار آب منطقه النهدین با ظرفیت تامین آب شرب بیش از 25 هزار یمنی در جنوب صنعا مورد هدف بمباران های آل سعود قرار گرفت.

دستگاههای ذیربط یمنی با جدیت کامل در تلاش هستند تا از مشکلات شهروندان در زمینه کمبود آب بکاهند، در حالی که این امر با دشواری ها و مشکلاتی همراه است.

عبدالفتاح الهادی ناظر وزارت آب و محیط زیست یمن در زمینه توزیع آب منطقه السبیل، در گفتگو با شبکه العالم گفت: ما با هدف کاستن از مشکلات مردم، آب آشامیدنی منطقه السبیل را با تانکر درهمه مناطق خسارت دیده توزیع می کنیم.

نبیل الوزیر، مدیرکل سازمان آب و فاضلاب یمن نیز در این باره به شبکه العالم گفت: حمله به مخازن آب منطقه النهدین مشکلات زیادی برای این سازمان در زمینه ارایه خدمات بوجود آورد، زیرا این مخازن، منطقه جنوب صنعا را به طور کامل پوشش می داد و حدود 30 هزار نفر از آن استفاده می کردند.

فیلم