دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، در گفتگو با «سی بی‌اس» گفت: من جرج بوش را مقصر حادثه یازده سپتامبر معرفی نکردم، اما این حملات در حالی روی داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا پیش از این حملات، اطلاعاتی داشت که نشان می‌داد احتمال بروز حمله‌ای از این دست بسیار زیاد است.

 

وی گفت: من هیچکس را مقصر نمی‌دانم این حملات تراژدیی وحشتناک بود که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است و حتی از حادثه پرل هاربور نیز بد‌تر است، زیرا در حادثه یازده سپتامبر غیرنظامیان کشته شدند نه نظامیان. جب بوش (دیگر نامزد حزب جمهوریخواه) در حالی می‌گوید که آمریکا در زمان ریاست جمهوری برادرش امن بود که ما شاهد جنگ عراق بود که فاجعه بار‌ترین جنگ آمریکا به شمار می‌رود. در عراق نیز هیچ سلاح کشتار جمعی نبود. 

 

مجری گفت: این‌ها خطوطی است که از سوی دموکرات‌ها مطرح می‌شود. ترامپ پاسخ داد: من یک تاجر هستم که هزینه‌های ستاد انتخاباتی‌ام را خودم پرداخت می‌کنم. نامزدهای انتخاباتی دیگر از حمایت لابی‌ها و گروههای دارای منافع ویژه برخوردارند که هر کدام خط مشی خودشان را دنبال می‌کنند با این حال من با این گونه افراد کاری ندارم؛ زیرا خودم هزینه‌های ستاد انتخاباتی‌ام را پرداخت می‌کنم. 

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: من حقیقت را می‌گویم در عراق هیچ سلاح کشتار جمعی نبود. من هیچکس را مقصر نمی‌کنم، با این حال تحولات مربوط به جنگ عراق منجر به زنجیره‌ای از رویدادهایی شد که هم اکنون بحران مهاجرت از آن زاییده شد و حتی می‌تواند به ویرانی اروپا منجر شود. همه این‌ها با جنگ عراق آغاز شد. ما دو هزار میلیارد دلار در این جنگ هزینه کردیم و هزاران نفر جان خود را از دست دادند. این جنگ نباید آغاز می‌شد بهتر بود که بوش و دیگران به جای حمله و جنگ برای استراحت به ساحل می‌رفتند. 

 

وی در ادامه گفت: صدام آدم بدی بود اما سرنگونی وی در ‌‌نهایت منجر به آن شد که عراق به کانونی برای تربیت تروریست‌ها تبدیل شود. ما همچنین در پایان دوره ریاست جمهوری بوش شاهد رکود اقتصادی آمریکا بودیم.