مخالفت مصر با اعزام نظامیان سعودی به سوریه

 «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در گفتگو با دویچه وله آلمان اظهار داشت که راهکار نظامی برای بحران سوریه بی نتیجه بودن خود را نشان داده است و حل و فصل سیاسی بحران سوریه هیچ جایگزینی ندارد.

وزیر امور خارجه مصر در خصوص اعلام ریاض مبنی بر آمادگی برای ارسال نیروی زمینی به سوریه تصریح کرد که اقدام از طریق سازمان ملل متحد و استفان دی میستورا نماینده این سازمان در امور سوریه بهترین راهکار برای حل بحران این کشور است.

وی همچنین نسبت به نتایج کنفرانس امنیتی مونیخ و بیانیه گروه حمایت از سوریه پیرامون حل نزاع در این کشور ابراز خوش بینی نموده و اظهار داشت که توافق در این خصوص زمینه را برای رساندن کمک های بشردوستانه به نیازمندان و توقف اقدامات خصمانه در سوریه هموار می کند. وی همچنین جامعه بین الملل را به تلاش برای اجرای نتایج این کنفرانس فراخواند.

لازم به ذکر است که رژیم سعودی در جدیدترین سناریوی خود در منطقه، بتازگی از آمادگی برای ارسال نیروی زمینی به سوریه خبر داد. ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در واکنش به این ادعای مقامات سعودی گفته بود که هر گونه حمله زمینی‌ که بدون تایید دولت سوریه صورت بگیرد، تجاوز محسوب شده و متجاوزان با تابوت به خانه بازخواهند گشت.