حزب‌الله: تهدیدهای عربستان بی‌فایده است

 هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید این جنبش که توسط حزب‌الله در روستای «جبشیت» در جنوب لبنان تدارک دیده شده بود، گفت: منطقه در برابر واقعیت‌های جدید قرار دارد. ارعاب در گذشته سودی نداشت و امروز نیز ندارد و در آینده نیز نخواهد داشت.

وی همچنین به «شکست بازی عربستان و ترکیه و همه اهرم‌های فتنه‌انگیزی و هرج و مرج آفرینی و ویرانگری اشاره کرد که آمریکا برای محافظت از منافع خود آنها را به سوریه گسیل کرد».

صفی‌الدین گفت: آمریکایی‌ها مدیر عملی این ویرانی و هرج و مرج در سوریه و عراق و همه منطقه هستند.

وی تصریح کرد: عربستان و همراهانش از تجربیات گذشته درس نگرفته‌اند و اینها همچنان عنادورزی و سرکشی می‌کنند. اگر فکر می‌کنند که می‌توانند با مشتی دلار جهان را به کنترل خود در بیاورند، باید بگویم که در توهم و ناکامی به سر می‌برند.

صفی‌الدین گفت: اگر فکر می‌کنند که با ارعاب و تهدید به افزایش فتنه‌انگیزی خواه در سوریه یا عراق یا لبنان و دیگر مناطق منطقه می‌توانند روند امور را به عقب بازگردانند، در توهم به سرمی‌برند.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد: روند امور به عقب باز نخواهد گشت و دستاوردها و پیروزی‌های مقاومت و محور مقاومت به عقب بازنخواهد گشت. همه این ارعاب و تهدیدهای آمریکا و عربستان و ترکیه و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.