برگزاری کنفرانس سازش به رژیم صهیونیستی محول می شود؟

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عمونئیل نخشون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد که «پاتریک موزنیو» سفیر فرانسه در تل‌آویو امروز سه‌شنبه با یک مسئول وزارت خارجه در مقر این وزارتخانه واقع در قدس غربی نشستی را برگزار و طی آن موضوع برگزاری کنفرانس بین المللی برای احیای مذاکرات سازش را مطرح کرد.

وی افزود که اسرائیل از مذاکرات مستقیم با فلسطینیان حمایت می‌کند و مخالف با هر گونه نتایج پیشدستانه است.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به موضع این رژیم درباره طرح فرانسه اشاره‌ای نکرد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به‌علت اختلاف درباره ادامه فعالیت‌های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه‌جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیرقانونی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام‌های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبه‌رو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را به‌عهده گرفت که تاکنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی‌ها شده است.