هادی: حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی‌ها غیرقابل انکار است

 «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن که سه‌شنبه (دیروز)، وارد ترکیه شد، پس از دیدار با »رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، در یک کنفرانس خبری با حضور او شرکت کرد.

هادی: حزب‌الله لبنان تروریست است/یمن را به ایران تسلیم نمی‌کنیم

در این کنفرانس خبری که در آنکارا برگزار شد، و از شبکه TRT پخش شد، هادی ادعا کرد: با اردوغان درباره دخالت‌های ایران در امور یمن رایزنی و از ایجاد ائتلاف اسلامی برای مبارزه با تروریسم استقبال کردیم. ما از تسلیم کردن یمن به ایران خودداری کرده و خواهیم کرد و ایران با وجود تمامی تلاشهایش در این زمینه موفق نخواهد شد.

وی در ادامه ادعاهای ضد ایرانی‌اش ضمن تشکر از حمایت‌های ترکیه از یمن در سازمان ملل اظهار داشت: ما در یمن چندین زندانی از ایران و حزب الله لبنان داریم و با ادامه این دخالت‌های ایران مخالفیم.

هادی ادعا کرد که از «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان نامه‌ای دریافت کرده که بیانگر تداوم حمایت‌های حزب‌الله از انصارالله و به زعم او، تشدید درگیری‌ها در یمن است.

وی با تروریست خواندن حزب‌الله لبنان افزود: دبیرکل حزب تروریستی لبنان به من نامه‌ای داده و در آن ذکر کرده است «عناصر ما که در حال نبرد در یمن هستند، آمده‌اند تا به مردم اصول حکومت را بیاموزند».

رئیس جمهور مستعفی یمن که پیش از سفر به آنکارا به ریاض رفته بود و در دیدار با مقامات سعودی نیز اظهاراتی ضدایرانی به زبان آورده بود، (+)، گفت: ایران نیز نمی‌تواند حمایت تسلیحاتی‌اش از شبه‌نظامیان حوثی و «علی عبدالله صالح« را انکار کند.

«اردوغان»: خواستار برقراری ثبات و امنیت در یمنیم

اردوغان نیز گفت: ما خواستار اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل درباره یمن به منظور برقراری ثبات و امنیت در این کشوریم و ترکیه به حمایت از یمن برای تحقق امنیت و ثبات در این کشور، ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روسیه و سوریه تاخت و گفت: روسیه با نظام اسد همپیمان شده و به طور وحشیانه‌ و بی‌رحمانه‌ای، بی‌گناهان سوری را به قتل می‌رساند. روسیه تلاش دارد تا حلب در شمال سوریه را به منطقه‌ای امن برای تروریست‌ها تبدیل کند. اما تاریخ به کسانی که از یگانهای تروریستی PYD و پ‌‌ک‌ک اجازه می‌دهد که دامنه فعالیت خود را افزایش دهند، رحم نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: ما تمامی اسناد لازم را که ثابت می‌کرد حزب اتحاد دموکراتیک و داعش نیروهای موسوم به حمایت مردمی، سازمانهایی تروریستی هستند، ارائه کرده‌ایم. حزب اتحاد دموکراتیک و داعش سازمانهایی تروریستی هستند که ساخته و پرداخته نظام سوریه‌اند.