واشتنگتن: آمریکایی‌ها به منطقه سفر نکنند

«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از انفجار تروریستی آنکارا، به این واقعه واکنش نشان داد و پرهیز آمریکایی‌ها از سفر به «منطقه» را خواستار شد.

در انفجار تروریستی امشب آنکارا، یک ماشین بمب‌گذاری شده در کنار اتوبوس حامل نیروهای ارتش در کنار منفجر شد و بر اساس آماری که تا این ساعت منتشر شده، 28 نفر کشته شدند.

مارک تونر در واکنش به این حادثه گفت: «به بازماندگان و مجروحان این حادثه تسلیت می‌گوییم؛ خبرهای اولیه در خصوص وسعت و شدت این حادثه منتشر شده و گزارشی از برعهده گرفته شدن مسئولیت این اقدام، در دست نیست.»

سخنگو پس از تسلیت گفتن به ملت ترکیه، به ملت خود پرداخت و گفت که سفارتخانه آمریکا در حال بررسی موضوع است تا صدمه دیدن یا ندیدن اتباع ایالات‌متحده در این حادثه، مشخص شود.»

وی به آمریکایی‌ها اطمینان داد که خدمات کنسولی در سفارتخانه آمریکا در آنکارا به آمریکای‌ها ارائه می‌شود ولی هشدار داد که «مردم به منطقه سفر نکنند.»

تونر در خصوص حملات توپخانه‌ای ترکیه به خاک سوریه هم سخن گفت و مدعی شد بر اساس گزارشی که به واشنگتن رسیده، این حملات قطع شده؛ سخنگو البته از زمان دقیق قطع حملات اطلاعی نداشت.

یکی از خبرنگاران سوالی در خصوص ربوده شدن مواد رادیواکتیو از پالایشگاه شرکت آمریکایی «ودرفورد» در بصره پرسید.

مارک تونر پاسخ داد: «از این مطلب آگاهی داریم اما شواهدی مبنی بر دستیابی داعش به این مواد در دست نیست.»

رویترز امشب گزارش داده بود که احتمال دستیابی داعش به این مواد و ساخت بمب کثیف توسط این گروه تروریستی، دور از انتظار نیست.