«نیویورک مگزین» در مطلبی نوشت:: این تازه ترین قاعده در سیاست است که اگر کسی خودش را از دیگر رقیبان خود جلوتر ببیند، انگ زدن به هم پیمانان آمریکا در فروریختن برج های دوقلو را آغاز می کند. 

 

روز چهارشنبه، یک رشته نظرسنجی نشان داد که دونالد ترامپ در کشور و در انتخابات ایالتی که روز شنبه برگزار خواهد شد از دیگر رقیبان خود در حزب جمهوریخواه بسیار جلوتر است. او برای اینکه پیشتازی خود را حفظ کند بر آن شده تا از باور جمهوریخواهان به ریشه های حمله 11 سپتامبر یک گام جلوتر برود. ترامپ صبح روز چهارشنبه در برنامه فاکس اند فرندز پس از دفاع از نظریه شگفت خود از اینکه جورج دبلیو بوش در 11 سپتامبر رئیس جمهور بود گفت: «چه کسی مرکز تجارت جهانی را به هوا فرستاد؟ این کار، کار عراقی ها نبود، کار سعودی ها بود – اسناد را باز کنید، نگاهی به عربستان بیاندازید.»

 

گویا ترامپ به 28 برگی اشاره دارد که از تحقیقات مشترک 2002 درباره 11 سپتامبر کنار گذاشته شد. گفته می شود آن اسناد سران عربستان را متهم به تامین هزینه حملات می کرد. سال گذشته، استفن لینچ، نماینده ماساچوست، به نیویورکر گفت که در آن اسناد شواهدی از «دست داشتن برخی سعودی ها در حمله القاعده به آمریکا» آمده است. 

 

ترامپ به کسانی که در بلافتون کارولینای جنوبی گردآمده بودند، گفت: «فروریختن مرکز تجارت جهانی کار عراقی ها نبود. به زودی آشکار خواهد شد که چه کسی مرکز تجارت جهانی را ویران کرد زیرا آنها اسنادی دارند که محرمانه نگه داشته شده اند.»

 

نویسنده در ادامه گزارش خود آورده است: پانزده تن از 19 هواپیماربا از شهروندان سعودی بودند. و در سال 2012 سناتور پیشین فلوریدا، باب گراهام، که کار تحقیقات 11 سپتامبر را برعهده داشت در شهادتنامه ای نوشت: «من باور دارم که میان دست کم برخی از تروریست هایی که حمله 11 سپتامبر را انجام دادند و دولت عربستان سعودی خط مستقیمی برقرار بود.»

 

نویسنده در پایان اینطور نتیجه می‌گیرد: سخن گراهام پایه این ادعا نمی شود که خاندان پادشاهی سعودی پیشتر، از حملات آگاه بودند. ولی بی کم و کاست نشان می دهد که برخی از بزرگان سعودی آن چنان با آرمان اسامه بن لادن همنوا بودند که بخواهند هزینه های عملیات را فراهم کنند.