«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، پس از کنفرانس خبری «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر درباره انفجار شب گذشته در آنکارا که طی آن، 28 نفر کشته و 61 تن زخمی شدند، در یک کنفرانس خبری حاضر شد و ادعاهای نخست‌وزیرش را تکرار کرد.

اردوغان در این کنفرانس که از شبکه الجزیره پخش شد، گفت: ما مدارکی در دست داریم که ثابت می‌کند، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در انفجار شب گذشته در آنکارا، نقش داشته است. هرچند که این حزب این مسئله را انکار می‌کند.

در حالی که داوود اوغلو از دستگیری 9 نفر در پی این انفجار خبر داده بود، اردوغان گفت: ما تاکنون 14 نفر را در ارتباط با این انفجار دستگیر کرده‌ایم و احتمال دارد که این تعداد افزایش یابد.

نخست‌وزیر ترکیه امروز گفت: هویت عامل این انفجار شناسایی شده است و وی سوری و یکی از اعضای یگان‌های مدافع خلق (YPG) شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک است. عاملان این انفجار، عناصری از پ‌ک‌ک و حزب اتحاد دموکراتیک هستند که از سوریه وارد ترکیه شده‌اند.

داوود اوغلو ادعا کرد: حزب اتحاد دموکراتیک کردستان و حزب کارگران کردستان با همکاری یکدیگر، انفجار آنکارا را انجام داده‌اند. عامل انفجار شب گذشته در آنکارا، شخصی به نام «صالح نجار» متولد 1992 در شهر «عامودا» در شمال سوریه است که در ارتباط مستقیم با YPG بوده است.

اما «صالح مسلم» رئیس حزب کُردی اتحاد دموکراتیک سوریه، با رد اتهام‌زنی‌های نخست‌وزیر ترکیه، هرگونه ارتباط با انفجار شب گذشته آنکارا را تکذیب کرد.