رهبر مسیحیان مارونی لبنان: ایران، مدل واقعی مردم سالاری است

حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سفر به کشور لبنان با کاردینال بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفتگو کرد.

کاردینال بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان در این دیدار گفت : ما نیاز به حمایت کشورهای دوست داریم و از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این مقطع تاریخی به دولت و ملت لبنان برای حفظ ثبات سیاسی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی میان مسیحیان و مسلمانان لبنان وجود دارد ، افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در لبنان انتخاب رئیس جمهور است .

الراعی اضافه کرد : مدل جمهوری اسلامی در ایران ، مدل  مردم سالاری است و اینکه رئیس جمهور مستقیماً توسط مردم انتخاب می شود، عین دموکراسی واقعی است.

همچنین در این دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : مسلمانان و ایرانیان در کنار پیروان سایر ادیان و بلاخص مسیحیان در آرامش و بصورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و به عقاید یکدیگر احترام میگذارند .

وی به بازدید مقام معظم رهبری در ابتدای سال میلادی از خانواده شهدای مسیحی اشاره کرد و گفت : ایشان به پیروان ادیان الهی محبت دارند و این در قول و عمل ایشان قابل مشاهده است .

رئیس سازمان اوقاف در پایان آرزوکرد هرچه زودتر لبنان به ثبات سیاسی  دست یابد  و برای ملت لبنان هم آرزوی موفقیت کرد.