«صباح الکرحوت،» رئیس شورای استان «انبار» عراق، اعلام کرد تروریست‌های داعش جمعه یک زن فلوجه‌ای را در بازار‌ این شهر، بدلیل نپوشیدن دستکش مورد ضرب‌و‌شتم قرار دادند. ده‌ها نفر از مردانی که با مشاهده این صحنه به‌خشم آمده بودند، در حمایت از این زن به سوی ضاربان یورش بردند.

 

مردان خشمگین ابتدا با دستان خالی و برخی نیز با چاقو به ترویست‌ها حمله کردند. پس از مدتی این زد‌و‌خورد به درگیری مسلحانه تبدیل شد. این افراد محلی سپس بخش‌هایی از شمال فلوجه را تحت کنترل خود درآوردند و از نیروهای دولتی درخواست پشتیبانی کردند.  

 

یکی از اعضای «کمیته امنیتی» این شورا نیز اظهار داشت در این درگیری‌ها، چندین مرکز فرماندهی تروریست‌ها در منطقه اشغالی «جولان» عراق و نیز دو ایست بازرسی آن‌ها نابود شدند. نتیجه این درگیری‌ها فرار تروریست‌ها از بخش‌های شمالی و جنوبی فلوجه به سمت مرکز این شهر بود.
             
تروریست‌های داعش، که بخش زیادی از استان الانبار را تحت اشغال خود دارند، زنان را وادار می‌کنند تمامی قسمت‌های بدن خود از جمله دستانشان را بپوشانند. مردم فلوجه در خصوص بی‌احترامی به زنان و دختران بسیار حساس هستند. از سوی دیگر، کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی، باعث افزایش نارضایتی ساکنان فلوجه از شرایط موجود شده است.