میشل کلاغاصی نویسنده سوری در تحلیلی که در وبگاه نشریه فلسطینی المنار منتشر شد، نوشت: از نظر منطقی و نه از حیث دیپلماتیک رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اولین نفری است که ازانفجارات اخیر ترکیه سود می برد.

کلاغاصی نوشت: ما به عنوان شهروندی از سوریه از منظر سیاسی اردوغان را متهم به انجام انفجارهای انکارا می دانیم و معتقد نیستیم که حزب کارگران کردستان (پ ک ک )و یا سایر گروههای و احزاب کردی و یا ارمنی مصلحت و منافعی درانجام  این کار احمقانه داشته باشند. زیرا انها به خوبی می دانند که با حرکت در مسیر سیاسی بهتر می توانند به بسیاری از حقوق خود دست یابند.

وی نوشت: بنابراین اردوغان با انجام چنین کاری و با نشان دادن خود به عنوان یک مظلوم و قربانی اولین کسی است که از این انفجارات منفعت و سود می برد چه اینکه می تواند از این طریق تایید افکار عمومی ترکیه را کسب کرده و به انان القا نماید که در یک نبرد امتی قرار گرفته اند. در حالی که اردوغان با گلوله باران و بمباران اقدام به کشتار بخشی از مردم ترکیه می کند و یا انها را در اراضی سوریه و عراق مورد تعقیب قرار می دهد بعید نیست که سازمان اطلاعات این کشور اقدام به طراحی و اجرای انفجارات انکارا نماید خصوص ا اینکه این انفجارها در مرکز پایتخت و در نزدیکی ساختمان مرکزی ارتش و پارلمان ترکیه که از ان به عنوان مربع امنیتی یاد می شود و رخنه در آن به این سادگی ها نیست، روی داده است.

در ادامه این مطلب آمده : واضح است که اردوغان توانایی ایستادگی در برابر تندباد انتقادات داخلی را ندارد و نتوانسته مشکلاتش را از طریق حمله زمینی به سوریه کاهش دهد اما همانگونه که آمریکا عربستان سعودی را در باتلاق یمن فرو برد ترکیه را نیز قصد دارد در باتلاق داخلی کردها و جنگ زمینی علیه سوریه فرو ببرد.