شبکه‌های اجتماعی نامه برخی فرماندهان نیروهای مسلح عربستان خطاب به محمد بن نایف ولیعهد این کشور را منتشر کردند.

در این نامه آمده است که عملیات طوفان قاطعیت در یمن به دلیل کوتاهی نیروهای زمینی در انجام مأموریتهای محوله، همه اهداف مورد نظر را محقق نکرده است.

فرماندهان نظامی سعودی در این نامه ضمن هشدار درباره اینکه اعزام نیروهای عربستان به سوریه ثبات امنیت ملی عربستان را بر هم می‌زند و نتایج بسیار خطرناکی در پی دارد، خواستار بررسی بیشتر این تصمیم شدند.

این نامه به امضای 10 تن از فرماندهان نظامی به درجه سرتیپ ستاد و سرلشکر ستاد رسیده است.

پایگاههای عربستانی پیش از این از اختلافات در دربار سعودی درباره ادامه تجاوز به یمن و دخالت زمینی در سوریه خبر داده بودند.

نامه فرماندهان نظامی به بن نایف

پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن بر تروریست‌ها، تحولات سوریه را به مرحله حساس و سرنوشت سازی رسانده است. دست برتر ارتش سوریه در میدان‌های نبرد سبب شده است، پشتیبانان تروریسم در وضعیت ناگواری قرار گیرند. این روزها مقام‌های ریاض و آنکارا از قریب‌الوقوع بودن حمله زمینی به سوریه سخن به میان آورده‌اند. هدف آنها  این است که شرایط را به نفع خود برگردانند و تروریستها را از شکست و نابودی قطعی نجات دهند. اما رسانه‌های عربی با اشاره به برخی مولفه‌ها، دخالت نظامی در سوریه را یک بلوف و عملی‌شدن آن را دور از ذهن دانسته‌اند.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه چندی پیش در یک نشست خبری هشدار داد که متجاوزان به سوریه با تابوت به کشورهایشان بازخواهند گشت.