وحشت در میان صهیونیست‌ها پس از هشدار نصرالله

 "آوی یسخروف" تحلیلگر مسائل عربی سایت صهیونیستی واللا در واکنش به طوفانی که اظهارات اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر تهدید به هدف قرار دادن مخازن آمونیاک در حیفا به راه افتاده و واکنش‌های گسترده و جنجال بی سابقه‌ای در محافل امنیتی در پی اظهارات وی ایجاد شده، گفت: ما هیچ گزینه‌ای در پیش رو نداریم، ما باید به صورت ویژه اظهارات حسن نصرالله را پوشش دهیم، چرا که از نظر ما او یک ستاره رسانه‌ای است. درست است که موقعیت او در نزد ما در سال‌های اخیر اندکی کاهش پیدا کرده بود، اما وی بار دیگر سعی دارد به جایگاه بالای خود بازگشته و اسرائیل را تهدید کند و متأسفانه ما با حرارت این موضوع را می‌پذیریم.

عودید بن عامی فعال رسانه‌ای شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز به موضوع دنباله‌روی اسرائیل از تهدیدات سید حسن نصرالله بر ضد افکار عمومی رژیم صهیونیستی در مراحل مختلف اشاره کرده و گفت: اولاً من اعتقاد دارم که نصرالله در گذشته نیز ثابت کرده است که انسان دروغ‌گویی نیست. وی همواره مسائل مستندی را مطرح می‌کند، بله مخازن آمونیاک در کنار بیش از یک میلیون نفر است و این موضوع بسیار خطرناک است.

وی افزود: موضوع دوم اینکه "گادی ایزنکوت،" رئیس ستاد ارتش اسرائیل دیروز گفت که حزب الله توان موشکی خود را تا حد بسیار مهمی ارتقاء داده است. من اظهارات نصرالله را باور می‌کنم.

بن عامی خاطرنشان کرد هنگامی که نصرالله می‌گوید من این بار قادر به هدف قرار دادن مخازن آمونیاک در خلیج حیفا هستم، باید این اظهارات را با جدیت تمام پذیرفت.

پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان نیز پنجشنبه در یادداشتی به قلم "حلمی موسی" کارشناس مسایل داخلی رژیم صهیونیستی نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان با مطرح کردن این هشدار که هدف قرار دادن مخازن عظیم مواد شیمیایی در خلیج حیفا، آسیب هایی معادل انفجار بمب هسته‌ای به تل آویو وارد خواهد کرد، موجب بروز بحث و جدل در اسرائیل درباره خطر این مخازن شد که از زمان پایان جنگ دوم لبنان در سال 2006 تاکنون ادامه دارد.

به نوشته این روزنامه، سخنان سیدحسن نصرالله درباره مخازن آمونیاک در خلیج حیفا، سناریوی وحشت را که یک میلیون ساکن این منطقه با آن مواجه هستند ، زنده کرد. همچنین در هفته های اخیر گزارش هایی درباره بالاتر بودن میزان ابتلا به سرطان در حیفا در مقایسه با سایر مناطق اسرائیل به علت وجود مخازن مواد شیمیایی منتشر شده است. این مخازن دست کم از زمان تجاوز سال 2006 اسرائیل به لبنان، یکی از مهم ترین خطرات راهبردی به شمار می رود به طوری که کمیته های تحقیق توصیه کردند این مخازن از این منطقه به مکان دیگری منتقل شود. اما برداشته نشدن گامی در این زمینه موجب شد برخی محافل اسرائیلی، سخنان نصرالله را یادآور ناکامی بزرگ مسئولانشان در این زمینه قلمداد کنند.

سخنان سید حسن نصرالله در این باره که انفجار این مخازن تاثیری مانند تاثیر بمب هسته‌ای خواهد داشت، از واقعیت دور نیست.  اگر موشکی به مخازن آمونیاک اصابت کند می تواند به بمب هسته‌ای تبدیل شود. شهرداری حیفا نیز ضمن تاکید بر لزوم انتقال مخازن حاوی مواد شیمیایی، باقی ماندن این مخازن در حیفا را جنایتی دانست که در چند دهه اخیر علیه ساکنان خلیج حیفا صورت گرفته است.