کاهش فعالیت داعش در توییتر+ نمودار

گروه تروریستی داعش علاوه بر حضور مستمر در سوریه و عراق و انجام اقدامات غیرانسانی، برای جذب نیروهای جدید در رسانه های اجتماعی نیز فعالیت می کند. اما به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می دهد حضور گروه تروریستی داعش در توییتر کمرنگ شده است. نتایج تحقیقات "برنامه دانشگاه جورج واشینگتن در حوزه افراط گرایی" نشان داد دسترسی گروه تروریستی داعش به توییتر نیز رو به کاهش است.

 

بر اساس نتایج این تحقیقات، تعداد کاربران طرفدار گروه تروریستی داعش در توییتر کاهش یافته است. حساب های شخصی عناصر این گروه تروریستی نیز در حال حاضر توییت های کمتری در مقایسه با گذشته ارسال می کنند. دسترسی به حسابهایی که با طرفداری از گروه تروریستی داعش فیلم هایی منتشر می کردند نیز کاهش یافته است.

 

واکس همچنین نوشت: کمرنگ شدن حضور داعش در اینترنت شکستی برای گروه تروریستی داعش محسوب نمی شود؛ اما نشان میدهد تلاشها برای محدود کردن این گروه تروریستی در اینترنت نتیجه بخش بوده است.

 

این تحقیقات با رهگیری حسابهای توییتری عناصر داعش بین اوت و اکتبر 2015 (بین مرداد و مهر 94) انجام شد. نتایج این تحقیقات همچنین نشان داد حجم کلی حسابهای توییتر داعش و دسترسی عناصر این گروه تروریستی به توییتر کاهش یافته است. تعداد کاربردان حسابهای این گروه تروریستی نیز به شکل عجیبی کاهش یافته است. درکل فعالیت داعش در توییتر نیز با کاهش همراه بوده است.

 

کم شدن تعداد حسابهای توییتر داعش نشاندهنده کاهش طرفداران این گروه تروریستی است؛ اما میتواند بدان معنا باشد که عناصر داعش حسابهای توییتر جدیدی راه اندازی کرده اند. 

 

 میانگین توییت های روزانه عناصر داعش
کاهش فعالیت داعش در توییتر+ نمودار