عربستان خواستار احیای روابط تهران و ریاض شد

روزنامه انگلیسی زبان "گالف نیوز" چاپ امارات نوشت: وزیر اطلاعات سابق عربستان در نشست "سران مؤسسه بیروت" که در ابوظبی  برگزار شد بر اهمیت گفتگو بین کشورش و ایران تأکید کرد.

 

این پایگاه اینترنتی  به نقل از شاهزاده ترکی فیصل نوشت :« ما از ایده برگزاری گفتگوهای منظم بین عربستان سعودی و ایران حمایت می کنیم. این ارتباط دو جانبه بین عربستان سعودی و ایران مسلما مهم ترین عامل تکامل ژئوپولتیک ، اقتصادی و اجتماعی خاورمیانه  به شمار می رود.
 
تلاشی منظم و پر انرژی برای قاعده مند کردن گفتگو میان این دو کشور، یک ضرورت مهم برای منطقه و جهان است.»

 

این شاهزاده سعودی از ائتلاف نظامی اخیرِ به اصطلاح مبارزه با داعش که عربستان سعودی آن را تشکیل داده است، استقبال کرد.

 

ترکی فیصل مدعی شد :" این ائتلاف یک جنبش پیشگام است و  به طور قطع مسئله ای خوشایند به شمار می رود. این اقدامی است که باید در گذشته انجام می شد؛ زیرا موجب می شود کشورهای مختلف اسلامی بر اساس مبارزه با تروریسم  که همه کشورهای بین المللی در مورد آن اتفاق نظر دارند، در کنار هم قرار بگیرند. اکثر قربانیان و تلفات تروریسم، مسلمان هستند، بنابراین ما نقش بسیار مهمی در مقابله با تروریسم بر عهده داریم."

 

فیصل خاطر نشان کرد :« در حالی که خاورمیانه  غرب آسیا  با مجموعه‌ای از چالشها روبروست ، حل و فصل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی در صدر دستور کار برای دستیابی به ثبات در منطقه قرار دارد. یک توصیه بسیار مهم این است که مسئله فلسطین باید حل شود و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد."