اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم استان نجف اشرف با اشاره به دستگیری سرکرده داعش در این استان اعلام کرد که وی به قتل چهار ترکمن، انفجار حسینیه‌ها و یک شخصیت دینی در استان نینوا اعتراف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم استان نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای افزود: دستگاههای امنیتی استان نجف روز گذشته (یک شنبه) توانستند «شامل شفیق» سرکرده داعش را که خود را امیر این گروه تروریستی در این استان می‌خواند و از اهالی استان نینوا بود، دستگیر کنند.

بر اساس این بیانیه، تروریست دستگیر شده با اشاره به عضویت خود در این گروه تروریستی از سپتامبر (شهریور) ۲۰۱۴ تاکنون، از بیعت گرفتن با داعش در مسجد حجی علی و اعتراف به قتل چهار ترکمن سخن گفت.

وی همچنین اعتراف کرده که اقدام به کوچاندن اجباری خانواده‌های شیعی و مسیحی نموده و در طراحی و اجرای انفجارهای تروریستی در چهار حسینیه و مقام حضرت عباس(ع) در نینوا نقش بارزی داشته است.

«صباح الفتلاوی» فرمانده سابق عملیات سامراء در ۹ ژانویه (دی) ۲۰۱۵ خواستار حفاظت جدی از دو استان نجف و کربلاء در برابر اقدامات تروریستی داعش شد.

عراق از ۱۹ خرداد ماه سال گذشته (۹۳) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده‌اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست‌های تکفیری داعش آزاد کنند.