مرد مسلمان با کارتون به جنگ داعش رفت!

فردی مسلمان در ایالت مینِسوتای آمریکا، تلاش می‌کند ریشه گروه تروریستی داعش را از  مبدا بخشکاند. نام او محمد احمد است که مدیریت پمپ بنزینی در مینیاپولیس را به عهده دارد، اما بخش عمده‌ای از وقت و انرژی‌اش را روی خلق تصاویر کارتونی می‌کند تا حقانیت اسلام و نادرست بودنِ خط مشی و عقاید داعش را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

 

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش در ایالت مینِسوتا موفقیت‌های قابل توجهی در عضوگیری داشته است. احمد که 20 سال پیش از سومالی به آمریکا آمد، با این مجموعه کارتون‌های آنلاین، سعی دارد با پیامی که داعش سعی در گسترشِ آن دارد و تصویری که از اسلام به جهانیان عرضه می‌کند، مقابله کند.

 

او، که مبنای کار خود را تحقق ارزش‌های انسانی می‌داند، معتقد است که باید همین مردم عادی جامعه برای مقابله با  تروریست‌‌ها تلاش کنند. او در پیام‌هایی که با آثارش به جهانیان ارسال می‌کند، سه اصل را مد نظر دارد: برقراری صلح و آرامش، برقراری دموکراسی و مقابله با افراطی‌گری‌ها.

 

او بر این تأکید دارد مردم، به ویژه کودکانی که ذهن آنها را با این باور که «در صورت انجام عملیات انتحاری، به بهشت خواهند رفت،» شستشو داده‌اند، باید تفاوت میان آموزه‌های پیامبر اسلام و عقایدی که گروه‌های تروریستی مانند داعش، القاعده و امثال اینها القاء می‌کنند را تشخیص دهند.

 

او سعی دارد تا وجه تمایز دموکراسی و افراطی‌گری را در قالب تصاویری که برای هر قشری قابل درک و جذاب باشد به نمایش بگذارد.