پایگاه خبری فرانسوی "RFI " فاش کرد: براساس اطلاعات موجود، شرکت "سعودی اوجیه" از پنج ماه پیش به طور کامل پرداخت حقوق به 56000 کارمند خود از جمله شمار زیادی از کارمندان فرانسوی خود را متوقف کرده است.

براساس اطلاعات رسیده از داخل شرکت "سعودی اوجیه" که سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان مدیریت آن را برعهده دارد، این شرکت تایید کرده است: مدیریت نادرست، علت ورشکستی آن است.

این شرکت افزوده است: مشکل از سال 2013 میلادی آغاز شد اما هنوز علنی نشده است زیرا کارکنان شرکت نگران هستند که در صورت علنی شدن مشکل، شغل خود را از دست بدهند.

این پایگاه افزود: بسیاری از این کارکنان مدت اقامت خود را تمدید نکرده و درنتیجه در آنجا سرگردان هستند و حسابهای بانکی آنها هم بلوکه شده است. درخصوص کارکنان فرانسوی شرکت نیز، اطلاعات نشان می دهد که آنها نگران اخراج کودکان خود از مدارس فرانسوی در ریاض و جده به علت پرداخت نشدن اقساط تحصیلی سال گذشته هستند.

برخی منابع در گفت وگو با این پایگاه فاش کردند: برتران بیسانسینو سفیر فرانسه در عربستان به این منظور با حریری تماس گرفته است و وی وعده داده که حقوق های شرکت را از آغاز ماه مارس آینده پرداخت کند.

عربستان درسایه کاهش شدید قیمت های نفت و سیاست های مداخله گرانه و جنگ طلبانه در منطقه با بحران شدید مالی و کسری بودجه روبرو است.