موشه یعلون: آتش‌بس در سوریه دوام نخواهد داشت

 «موشه یعلون»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه، بعد از اعلام توافق آتش‌بس بین آمریکا و روسیه به آن واکنش نشان داد. 

رژیم صهیونیستی، تداوم جنگ در سوریه را بهترین گزینه برای این رژیم می‌داند. در روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از امدادرسانی عوامل این رژیم به تروریست‌های سوریه، از جمله عناصر گروه تروریستی جبهه‌النصره، وابسته به القاعده منتشر شده است. 

موشه یعلون، روز دوشنبه گفت فکر نمی‌کند که برقراری آتش‌بس با دوام در سوریه امکان‌پذیر باشد. او گفت: «برای من دیدن اینکه آتش‌بس برقرار می‌شود، در حالی که داعش و جبهه‌النصره بخشی از این فرایند نیستند و روسیه می‌گوید به هر دوی آن سازمان‌ها حمله خواهد کرد، دشوار است.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شد آمریکا و روسیه هر دو «آزادی عمل» تل‌آویو را برای آنچه به گفته «یعلون» دفاع این رژیم از خود است، به رسمیت می‌شناسند. 

به گزارش هاآرتص، «یعلون» در اظهاراتی درباره حملات اخیر این رژیم به سوریه گفت: «اسرائیل از یک اصل پیروی می‌کند - دفاع از خودش.»

این وزیر صهیونیست که در حال بازدید از یک ناوشکن آمریکایی در بندر حیفا بود در ادامه این ادعاها اضافه کرد تل‌آِو در هیچ‌یک از درگیری‌های لبنان، اعم از سوریه، لبنان و یا کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند.

واشنگتن و مسکو روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک از توافق برای آتش‌بس در سوریه خبر داده‌اند. این آتش‌بس، قرار است از روز شنبه 27 فوریه آغاز شود.

مسکو و واشنگتن توافق کرده‌‌اند آتش‌بس، گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه‌النصره» را شامل نخواهد شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم گفته حملات علیه داعش ادامه خواهد داشت.