هدیه کریسمس مرگبار کلینتون به مردم یمن!

 عربستان سعودی حملات اخیر علیه مردم بی گناه یمن را با جنگنده های اف 15 ساخت آمریکا هدایت کرد.

این جنگنده ها که ساخت شرکت آمریکاییی بوئینگ است تاکنون سه مرکز استقرار پزشکان بدون مرز را هدف قرار داده است. این درحالی است که چندی پیش، دبیر کل سازمان ملل حملات هوایی جنگنده‌های عربستان در مناطق بی طرف یمن، ساختمان های غیر نظامی در صنعا، اتاق بازرگانی و مراکز نگهداری از نابینایان و معلولان را محکوم کرده و از احتمال بروز یک جنایت جنگی و نقض حقوق بشر در یمن خبر داده بود.

چند سال پیش «هیلاری کلینتون،» وزیر امور خارجه آمریکا، ارسال یک محموله تسلیحاتی – نظامی به عربستان را در اولویت قرار داد. این در حالی است که به تازگی دستیاران سابق دفتر کلینتون مجموعه ایمیلی بایگانی شده منتشر کرده اند. این ایمیل به وضوح از فروش 84 فروند جنگنده F-15SA ساخت شرکت بوئینگ به عربستان در سال 2011 پرده برداشته است. ارزش این معامله 29 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده و با هدف ارتقا ناوگان هوایی عربستان منعقد شده است.

این قرارداد در شب کریسمس سال 2011 نهایی شد و «جیک سالیوان،» - مدیردفتر کلینتون که در حال حاضر مشاور ارشد وی در مبارزات انتخاباتی است – با ارسال پیامی این معامله را یک هدیه کریسمس برای کلینتون عنوان کرده است. یک مقام آمریکایی که نامش در ایمیل ویرایش شده است نیز خبر تصویب قرارداد با طرف عربستانی که در آن زمان شاهزاده سلمان - پادشاه کنونی عربستان – بود را تایید کرده است.

در این مجموعه ایمیل نام ویرایش شده تنی چند از مقامات آمریکا غیر از هیلاری کلینتون آمده است که از این قرارداد حمایت کرده اند و به وزیر سابق خارجه برای چنین قراردادی تبریک گفته اند.

«جرمی بَش،» رئیس پیشین وزارت دفاع آمریکا پنتاگون در دسامبر 2015 با ارسال یک رشته ایمیل تحت عنوان «هدیه کریسمس F-15SA» به سالیوان، نسبت به عملکرد کلینتون هشدار داد. او در حال حاضر مشاورسیاست خارجی کلینتون است.

با انتشار ایمیل قرارداد فروش جنگنده به عربستان، روزنامه آمریکایی واشینگتن پست اعلام کرد، کلینتون در یک لابی اقتصادی با شرکت بوئینگ سعی در جمع آوری هزینه انتخابات ریاست جمهوری را داشته است.

گفته می شود از آغاز حملات عربستان به یمن در سال 2015 تاکنون 2800 غیرنظامی با جنگنده های آمریکایی کشته شده اند.