به گزارش پرس تی وی به نقل از سانا، اين انفجار روز چهارشنبه ، زماني رخ داد که يک بمب کنارجادهاي اتوبوس نظاميان سوري را در روستايالنعيمه درنزديکي شهر درعا واقع در جنوب اين کشور، هدف قرار داد.

دست‌کم چهارغیر نظامی و یازده افسر نظامی درانفجار این بمب که از راه دور کنترل شده بود، زخمی شدند.

مقام‌های دولتی سوریه، گروه‌های مسلح را به دخالت در این حمله متهم کرده‌اند.

سرتیپ محمد دئیب اسد رییس پلیس درعا، در گفت وگو با خبرگزاری سانا در این خصوص تصریح کرد که گروه‌های مسلح تروریست برای چنین عملیات‌هایی آموزش داده می‌شوند و این وسیله انفجاری نیز بمبی دست ساز بوده‌ است.

به گزارش سانا، گروه‌های مسلح همچنین به بیمارستانی نظامی در شهر بحران زده حمص، حمله کرده‌ و بیمارستان را با جنگ افزارهای آر. پی. جی و مسلسل هدف قرار داده‌اند.

درباره خسارات و یا تلفات احتمالی این حمله تا کنون گزارشی منتشر نشده ‌است.

از سوی دیگر گزارش‌هایی نیز از حملات به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در شهر حمص منتشر شده‌ است.

نیروهای امنیتی می‌گویند گروه‌های مسلح به اموال عمومی وشخصی در این شهر خسارت وارد کرده‌اند.

گروه‌های خرابکار مسلح همچنین اوایل روزچهارشنبه، عزالدین عبید وعبدالرزاق الدالی، از اعضای شاخه سوسیالیست عربی حزب حاکم بعثرا در منطقه الرستان شهرحمص، ربودند.

سوریه از نیمه‌های ماه مارس تا کنون، صحنه ناآرامی‌هایی بوده که در جریان آن صدها نفر از جمله نیروهای امنیتی این کشور جان خود را از دست داده‎اند.

در حالي که مخالفان، نيروهاي امنيتي را به دخالت در اين کشتارها متهم ميکنند، دولت سوريه، گروههاي تروريست مسلح، خرابکاران و شورشيها را به دخالت در اين خشونتهاي مرگبار متهم و بر اين موضوع پافشاري ميکند که عوامل خارجي اين ناآراميها را سازماندهي کردهاند.