"رابرت بانکر،" کارشناس ضد تروریسیم در موسسه "ترندز"، هشدار داده است داعش روش جدید و خطرناکی را برای عملیات تروریستی خود برگزیده است. او درباره این روش هشدار داده است و گفته این شیوه ممکن است به اروپا و آمریکا نیز گسترش یابد.

 

اولین نوع خودروهای انفجاری به اتومبیل هایی مربوط می شود که به صورت ثابت در کنار خیابان ها قرار گرفته و با نزدیک شدن اهداف منفجر می شود. در سال های اخیر این نوع از بمب گذاری در کشورهای عراق و سوریه به تعداد فراوان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

در دهه 1980، نوع جدیدی از بمب های خودرویی ایجاد شد، زمانی که عناصر انتحاری با خودروهای سالم به سمت اهداف خود رانندگی کرده و سپس خودرو را منفجر می کنند.

 

همانطور که مشخص است، بهترین روش برای از بین بردن این خودروها منفجر کردن آن ها از فاصله دور است، به شکلی که خودروها نتوانند به اهداف خود نزدیک شوند؛ اما نوع جدیدی از این خودروها ایجاد شده است که می تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد.

 

جدیدترین نوع خودروهای تروریستی به کلی زرهی می شوند؛ مساله ای که باعث می شود متوقف کردن آن ها بسیار دشوار باشد. این خودروها که بیشتر وسایل نقلیه سنگین هستند، می توانند در برابر قدرتمندترین سلاح ها و توپ ها مقاومت کنند.

 

"بانکر" گفته است این نوع خودروها از سال 2013 در عراق و سوریه مورد استفاده قرار گرفته است و حتی تعدادی از آن ها خودروهای زرهی نظامی آمریکایی هستند. 

 

داعش توپخانه قدرتمند و پشتیبانی از راه دور در اختیار ندارد؛ اما با استفاده از این کامیون ها توانسته در بسیاری از شهرها به موفقیت دست یابد. در یکی از حملات اخیر این گروه تروریستی در شهر رمادی بیش از 10 خودروی انفجاری با توان 5 هزار بمب تی‌ان‌تی مورد استفاده قرار گرفت.

 

در ماه های اخیر این گروه توانسته در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و حتی خودروهایی با قابلیت کنترل از راه دور تولید کند.

 

 

استفاده داعش از کامیون های مخوف انفجاری+ تصاویر

 

استفاده داعش از کامیون های مخوف انفجاری+ تصاویر

 

استفاده داعش از کامیون های مخوف انفجاری+ تصاویر