درمان تروریست‌های زخمی داعش در ترکیه+فیلم

نماینده پارلمان ترکیه تصاویری از شبه نظامیان داعش را در حال مداوا در بیمارستانهای ترکیه نشان داد.

«محرم اینجه» از نمایندگان مخالف دولت ترکیه در پارلمان این کشور عکسی را به رسانه ها نشان داد که به گفته او مربوط به یکی از فرماندهان داعش است که در یکی از بیمارستانهای استان هاتای ترکیه بستری بوده است.

وی گفت این عکس در شانزدهم آوریل ۲۰۱۴ در یکی از بیمارستانهای دولتی هاتای گرفته شده است. ما هویت شخص داخل عکس را می دانیم. او یکی از فرماندهان داعش است. تروریستها در بیمارستانهای دولتی ترکیه درمان می شوند.

نماینده پارلمان ترکیه اظهار کرد: وزارت خارجه و بهداشت ترکیه باید توضیح دهند چرا چنین چیزی وجود دارد. مگر مرزهای ترکیه تحت کنترل و محافظت نیستند. در واقع دولت ترکیه خودش این دیو صفتان را به وجود آورده است.

فروش نفت، که مهمترین منبع درآمد این گروه تروریستی محسوب می‌شود، مهم‌ترین عاملی است که سبب شده این گروه بتواند تاکنون کنترل خود را بر مناطق تحت اشغالش تداوم بخشد. برخی گزارش‌ها نشان‌دهنده این است که ترکیه نقش اصلی را در فروش نفت داعش ایفا می‌کند.

پیش‌تر نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بودند اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد داعش با خریداران نفت در ترکیه معامله نفتی دارد. پس از هدف قرار گرفتن جنگنده روسیه توسط ترکیه نیز، پوتین اعلام کرد، ترکیه هواپیمای روسی سوخو-۲۴ را برای دفاع از مسیر قاچاق نفت از سوریه سرنگون کرد.

فیلم